Sunday, June 27, 2010

dirty little secret

semua orang ada rahsia. dirty little secret aku adalah hari2 hitam tu. hari2 yang aku lalui tanpa aku sedar yang aku dah makan ke belum, dah tido ke belum, dah mandi ke belum. dan dah tentulah aku keseorangan selama beberapa hari tanpa cahaya matahari. udara? x pasti.

dan hari2 hitam tu kian menghantui aku saban hari.

hari2 hitam tu bagaikan pasir. aku genggam, aku campak jauh2. tapi, pasir tu still ade kat tapak tangan aku. dalam udara. masuk mata.

aku berlari ke darat. butir2 pasir tu masih melekat kat tapak kasut. boleh pulak termasuk dalam lipatan kaki seluar.

walau macam mana pun, apa yang berlaku pada hari2 hitam tu masih melekat segar dalam ingatan aku. dan setiap kali tu mesti peluh jantan aku keluar. terus aku memikirkan masa depan. otak aku terus berhenti berfungsi.

dunia terus malap.