Friday, June 4, 2010

result yang ditunggu

mula2 aku plan nak tunggu tengahari esok baru check result..tapi aku dah x tahan...lepas je jam aku nyanyi2, terus aku bukak smpweb..

"keputusan peperiksaan semester 2 belum bermula"

damn!aku round satu fb..then aku hampir putus asa sebab leka main game lak...pastu aku asyik terfikir pasal result..terus aku off game, bukak smpweb..berdebar2....

"...pngk : 2.92..."

yeargh!!!ok...actually aku harap dapat 3.25...tapi at least aku x jatuh bawah 2.50...aku jatuh 0.05 je..yup, dah leh teka pointer sem 1 aku..huhu...

and, ade laa beberapa orang yang x puas hati dengan result diorang...selalunya bila orang2 yang dapat 3.50 and above tapi still merapu pasal x puas hati semua, aku mesti bengang...sebab aku x pernah dapat 3 pointer pun, so diorang kira bertuah laa, kan?

tapi sekarang aku faham...kita diajar untuk bersyukur dengan apa yang ada...tapi normal kalau kita harapkan sesuatu tapi kecewa sebab x dapat...so, diorang tu just melalui saat2 yang penuh kekecewaan...walaupun aku still panas hati gak dengan orang yang still merungut pasal pointer diorang yang teruk iaitu atas 3.50...

well, x elok merungut, kan?lepas kecewa, kita bersyukur sebab still dapat result yang baik...dan cuba lagi untuk naikkan pointer...so, kepada kawan2 yang x bernasib baik, anda still ada peluang cerah...jom kita usaha sama2, ok?

dan kepada yang dapat 3.50 and above, tapi still merungut x henti2, please, bersyukur...dan jangan merungut depan orang2 yang x bernasib baik..sebab anda hanya akan buat diorang have less self esteem...i know, bcoz i've been there...

guys, no offense...contoh2 semua tu dari pengalaman aku sejak sekolah dulu...aku pun dah x ingat sape yang kuat merungut...so, maybe its not u...

well, alhamdulillah....=)

4 comments:

Nazrin Saad said...

errr, ini menghina ke?

beb, gua tak penah dpt 3.5 except matriks, but then who remembered matrix result?

anyway 2.9 is still just nice.
sbb msh smpt break ke 3.0 lagi.

oh, did i wish congratz already.

CONGRATZ.

Fin.

say- O said...

nak merungut nih!!!

Unknown said...

cek kak, pngs pngk lain. yg lu teringin nak dpt 3.25 tu pngk ke pngs?

even da tulis kat atas. aku cm konfius jugak!

wann afzan™ said...

abg nas : owhhh...maceh..

abg say o : jgn merungut kt sy!!

fatin : pngk lah...pngs mls nk tgk..hahahahahaha....