Sunday, June 27, 2010

kisah Si Gadis

satu hari, Si Gadis keluar dengan Yah Tau Hu ke Mid Valley. kerana mereka Wanita, Encik KTM telah menyediakan tempat khas untuk mereka dipanggil Koc Wanita.


pelbagai aksi telah dipertontonkan di hadapan mereka supaya Si Gadis dan Yah Tau Hu terhibur sepanjang perjalanan ke Mid Valley. mula2, para Girl Guide menceriakan suasana. Si Gadis x habis2 mengomen persembahan mereka. Yah Tau Hu pula sibuk menstabilkan diri kerana Koc Wanita agak bergoyang2.

kemudian muncul pula Puan MakCik. beliau mementaskan sketsa pendek. ia menceritakan tentang kisah hidup mereka seharian. bermula dengan Si Jejaka mahu menyertai kumpulan Wanita naik ke Koc Wanita. tapi Puan MakCik itu mencemuh2 Si Jejaka sehingga beliau terus melarikan diri. dan Puan MakCik terus mencemuh2 saudara-mara Si Jejaka yang sudah pun berada dalam Koc Wanita.

Si Gadis menggeleng. begitu pentingnya Koc Wanita ini kepada Puan MakCik. setelah memberi beberapa penghargaan kepada Encik KTM dan juga semua yang telah cuba menceriakan mereka, Si Gadis dan Yah Tau Hu meneruskan perjalanan ke Karnival Haiwan.


selama beberapa hari Si Gadis cuba mencari binatang kesayangannya, Sugar. dia amat berharap bahawa Sugar akan datang ke Karnival Haiwan. Yah Tau Hu juga x sabar2 untuk bertemu kembali dengan Sugar.


tiba2, mereka didatangi oleh PakCik Berbulu dari Nepal. beliau juga mahu melihat sejauh mana sayangnya Si Gadis terhadap haiwan. setelah puas mencari, Si Gadis dan Yah Tau Hu sudah penat berjalan. ditambah pula kaki mereka amat sakit seperti berjalan di atas batu bata yang tajam.

PakCik Berbulu dari Nepal berasa kasihan lalu memberi mereka sedikit makanan dan minuman. untuk Si Gadis, beliau menukarkan gelang Puteri Salji kepada Kuih Gelang. untuk Yah Tau Hu pula, ros merah jambu ditukarkan kepada roti bersalut krim strawberry. dan untuk dirinya sendiri, PakCik Berbulu dari Nepal menukarkan bulu2nya sendiri menjadi seketul donut yang berbulu.


untuk minuman pula, PakCik Berbulu dari Nepal menggunakan resipi rahsia turun temurun. Si Gadis dan Yah Tau Hu disajikan dengan air mata air dan juga buah strawberry.

selepas menyegarkan diri, Si Gadis telah menerima takdir bahawa jodohnya dengan Sugar telah berakhir. mereka x mungkin akan bersama semula sekarang. tapi mungkin satu hari nanti.

apa yang Si Gadis ada sekarang, sudah cukup untuk menjadi teman beliau. Si Gadis tersenyum sendirian kepada Yah Tau Hu dan PakCik Berbulu dari Nepal.

=)

11 comments:

Nazrin Saad said...

comelllnyerrrrr..

tp ase cm nk bg penampar pn ada gak ni.

=P (letak smiley kasi nampak omeyyy angat!)

wann afzan™ said...

x comel lah gile

Nazrin Saad said...

oh2, yg ko letak smiley kt last entri ni lah ngeng!!

yg 2 omeyyyy angat!!!

kk_pink said...

heheeee....tomeynya cerita kamoo...
like diz...

tian wat xdpt jumpe sugar glidder kt sanee..

wann afzan™ said...

er..kk....name sy eja "wan" bkn "wat"

huuuuuuu~~

Nazrin Saad said...

khairul, sugar glider,
bukan glidder.

errr, wat2 betul ah!
yossshhhhh!

wann afzan™ said...

diam ahh tok nek berbulu

kk_pink said...

haisshhhh byk lak salah eja..adoyai...

wann afzan™ said...

tgk ni abg nas..kk dh majuk!

Nazrin Saad said...

errr....
kk! walaupun salah eja, masih lagi tomey!!!!

bia ah slh eja pn!

kn wat?? errr, wann!!

wann afzan™ said...

hahaha...ngeng~~