Sunday, June 20, 2010

diet + cake

*jap lagi mesti ade kawan aku yang cakap "woi. gile ke post 2 entry dlm sehari? dh. jom ikut aku kuar" *

hahahaha...sejak pulang dr ukm sebab kursus tu, aku jadi bosan gila..tiba2 semua benda nak cerita..walaupun semalam kuar tengok toy story, beli eye liner baru, hand sanitizer baru, lip balm baru, aku tetap bosan..argh!

so, semalam aku baca majalah keluarga dengan dara..then ade segmen "diet" ..horgh..pulun aku baca setiap baris, setiap huruf, setiap noktah. then mula terpk

"ok, lepas ni makan roti dengan susu panas"
"makan bubur lagi bagus dari nasi and leh kurus! kat pusanika ade bubur. okeh!"
"start diet bila dah balik ukm"
"oryte then! tengahari makan sayur bagai dengan ayam ke ikan ke. no rice! then klu malas g cafe, makan je roti dengan susu. malam, bubur. singgah pusanika beli bubur lepas klas. heh"

so, semua tu nak start buat kat ukm..sekarang kumpul dulu lemak2 bagi badan berlekuk2..hoh. sukati aku ah!

pastu dengan semangat berkobar nak kurus, tengahari tadi makan nasi dengan kentang dengan keropok goreng dengan ayam..pastu makan epal hijau dengan garam..not good not good *geleng2 tanda nyesal* ...

lepas sedar kesalahan aku, terus minum air kosong banyak2...pastu kakak kuar dating, lagi bosan sebab xtau nak perang silent mode dengan sape *korang duk umah aku, baru paham* ..gerak g peti ais, tengok ade lagi sekotak kek secret recipe hari tu..capai pinggan, kerat sepotong kek, makan depan lappy..

sekarang, nyesal sebab makan kek...sebab rasa macam gemok gila..tapi, pinggan tu dah kosong..semua dalam perut..heeee...

balik ukm ahh baru diet! later~

4 comments:

mikhaelahmad said...

kenapa takda orang nak komen entri ni? ke penulis blog tak approve komen?

kemon r penulis.

oh, komen aku, lebih baik menyesal makan, dari menyesal tak makan. gua serius!

wann afzan™ said...

tp..tp..tp...
lepas mkn gemok!

mikhaelahmad said...

itu perspektif orang lain. pedulikan pandangan skero dari anasir jahat, yang penting, yakin!

wann afzan™ said...

owh..
*down sebab br sedar gua lah anasir jht itu*