Thursday, June 10, 2010

situations

noted that this entry had been posted a few min after the previous one

situasi aku : memandu pulang ke rumah...dropping yan, yana and ain kat ktm serdang, melalui pelbagai traffic jammed.

aku tengah memandu, msg masuk dari timah *bukan nama sebenar*

timah : wan. kau ade no zenab *bukan nama sebenar* x? urgent ni. pas kat aku.
aku : aku mane de no die weh
timah : kau tolong mintak kat salmah *bukan nama sebenar*
aku : aku tengah drive ni

aku tetap bersabar. beberapa min kemudian, aku masih di atas jalan, msg masuk dari timah

timah : wan. kau tolong bank in kat maybank leh x? kalau xleh xpe. kalau leh, aku bagi no akaun skrg. aku tengah dinner ni.
aku : jap2. nak bank in pe ni?? untuk pe?
timah : x.. ni haa bla bla bla bla bla *situasi dirahsiakan. lagipun x berapa penting*
aku : hohhh?? aku dah masuk area rumah aku kot.. klu kuar balik, cnfirm laa jammed. kau tau laa kan..
timah : pas kat aku no zenab

aku dengan geram, send msg kat salmah

aku : salmah. tolong bagi no zenab kat timah. kalau kau xde no zenab, gtau kat die. aku tengah drve ni.

sila beri perhatian bahawa aku x pernah rapat pun dengan timah tu. dan dia mintak tolong aku bank in duit aku untuk benda yang xde kena mengena dengan aku. yup, die cakap nanti die bayar balik.. tu pun die suruh aku datang umah die and amik duit.. dan rumah die bukan dalam kawasan perumahan aku. get it?

aku bukan xnak tolong. aku xde laa jahat sangat. kawan2 aku semua pun tau aku akan tolong KALAU aku boleh. dan situasi tu terus aku buat bengang dan geram. sebab aku pk dah laa aku balik dari kursus, tengah drive pulak. tibe2 die suruh aku buat itu ini. aku orang gaji die ke?

ye la.. bagi korang, "alah...xde pe pun kursus tu....." .. well, up to u... aku still ingat dialog aku and arwah mak..

aku : amcam mak? best gi kursus?
mak : best jugak.. macam2 aktiviti buat..
aku : owh... kalau best, xde laa penat kan mak? *sebab dalam hati nak ajak mak g jalan2*
mak : gi kursus mane pun, mesti penat. bangun pagi, ade aktiviti. habis pulak petang. kalau nasib baik, malam tu xde aktiviti. kalau ade, memang x larat la. nak drive lagi. tempuh jammed lagi.. blaa blaa blaa blaa *mak aku bebel panjang menunjukkan die penat*

so, aku baru dapat rasa ape yang die rase. lagi2 bile muncul si timah tu. aku patut geram, kan? kalau korang rasa aku x patut geram, sukati korang la. kesah pulak aku.


"For friends, we are just bra. They wear us. Got a breast implant. They threw us away and hope to never see us again." nazrin saad.

5 comments:

Unknown said...

aku tak salahkan kursus.
aku salahkan timah. buduh. xnak mintak sendiri kat salmah.
ke sebab kau x suruh? eh eh?

wann afzan™ said...

horgh...
die masih di tadika kah??
sy assume die leh pk sendiri..
die leh mintak kat salmah sendiri sebab sy tgh drve..
but instead, die suro sy jugak mintak kat salmah..
apakah.....?????
owh well~

say- O said...

cakap derek je.
tapi aku mintak ko tolong beli nasi tu takpe kan?

Anonymous said...

sabar..T _ T

wann afzan™ said...

abg say o : hoh..mls nk derek2..pmpuan cpt sentap die tuh!!btw, sy x kate xleh kn?beli nasi je pun..huhu~~

ali : trying to =.='