Saturday, June 19, 2010

reach for the sky

bangun pagi, check hp, terus siap2...say o msg

say o : kami mungkin sampai kul 1.r u redy?
aku : alahh...sy gerak kul 12.45 pun leh..
say o : cehh..blagak!!haha

aku yang tengah kelam kabut bersiap terus masuk slow mode..lambat lagi rupanya..sambil2 siap, lupe pulak duit xde..so, bersiap dengan laju semula sebab nak singgah atm dulu kat shell...then aku perasan

"car wash and vacuum for only RM5"

yeargh!! murah! keta aku sangat buruk sebab lalu lalang kat jalan naik za'ba tu...kat sana diorang tengah bina ape ntah..dari masuk sem 1 sampai sekarang x siap lagi...so, aku akan singgah balik nanti untuk basuh keta...

macam biasa, kereta kat jalanraya semua macam cibai time tengahari..gaduh mulut dan expresi skit2 dengan pemandu lain, dan aku berjaya sampai ke mines..

damn. celah nak masuk parking sangat panjang orang line up..aku nampak spot kosong tepi jalan..well, bukan parking haram..sebab ade line kotak untuk park kat situ...kuar kereta, ade foreigner datang mintak RM10 untuk bayar parking..

aku : pehal mahal gile?? open parking kot..dalam pun RM2 je..
foreigner : ya2..dalam RM2..(sambil hulur tangan mintak duit)
aku : sial (sambil bawak kuar RM10)

bukan die paham pun aku carut pe..lepas die bagi resit, aku tengok, memang tulis RM10..damn lagi.

aku bergegas lintas jalan dan masuk ke pintu utama mines dan mencari2 say o, abg nas dan abg ijan..terus msg say o

aku : dh smpai..mane?
say o : kt tiket wayang bro..

sedang aku menghampiri escalator, msg masuk lagi

say o : haha..sekali sekala berimaginasi tinggi.

aku terpana..then masuk lagi

say o : cepat rr!!

ok, dah sah say o salah hantar msg...kalut aku tunjuk kat diorang yang say o salah hantar msg sejurus selepas jumpe diorang..then g makan kat pizza san francisco sebab lapa gila...lepas tu, terus tengok Toy Story 3...*ok..aku kalut juga bercerita di sini*

then aku still ingat aku SANGAT suka toy story time kecik2 dulu...sejak dari tu, aku jaga semua mainan aku elok2..aku ingat lagi pernah 1 malam aku intai mainan aku lepas dah tutup lampu untuk tidur...aku berjaga sampai 2 jam tapi mainan tu x gerak pun...aku frust gile tapi still x sedar cite tu dah tipu aku..hahahaha...

Toy Story 2 best jugak, tapi agak bosan...aku xtau kenapa tapi aku rase bosan sikit...Toy Story 3 ni pun aku xde minat nak g tengok sebab takut kecewa macam tengok yang previous...tapi bila ade orang ajak tengok skali, aku terus on..

and then aku sangat happy dengan Toy Story 3...adventure sangat banyak and x putus2 orang gelak..part yang sedih berjaya sentuh semua orang x kira tua muda...dan ending sangat memuaskan..aku sangat terharu tengok riak Andy bila dia nak blah, dia tengok semua mainan dia...haihh..always love u, Andy!!

tahniah John Lasseter...anda telah menghasilkan movie dan sequel2 yang sangat baik...penuh emosi, unsur komedi dan elemen friendship yang kuat...i really appreciate that...

p/s : the adventure part was so cool and real!!

ok, end of toy story...otw balik umah, aku singgah untuk basuh keta..habis basuh semua, orang tu mintak RM8...mesti ahh aku x puas ati

aku : eh..kate RM5??
pekerja : ya la..RM5 tu untuk bla bla bla...

foreigner jugak rupenye..aku x paham pun pe yang die terangkan..so aku bayar je laa RM8 tu..malas nak gaduh dengan foreigner..tapi gaduh dengan abg nas, ok je..hahaha...then terus blah and balik umah...

rasa kanak2 semula hari ni..Toy Story terbaik... *stand applause*

sekian~

4 comments:

say- O said...

mesej tu silap hantar. tapi x da unsur2 18sx mahupun 18pl

wann afzan™ said...

ahh!!!
smua org pun tau ape tujuan msg tu!!

say- O said...

apa?apa tujuannya!!!???

wann afzan™ said...

jap..nk tgk shrek..