Friday, June 18, 2010

2nd week

....continued from 1st week

budak2 skolah sampai kat za'ba hari ahad petang..buat sikit ice breaking, then mentor2 semua siapkan diri untuk mengajar esoknye...

adik2 form 4 semua memang BANYAK soalan bile start belajar...kitorang pun naik pening bila soalan yang diorang tanya tu macam complicated gila..kadang2 soalan yang senang pun, kitorang leh keliru...

bila dah start coding and applying to components, lagi la..error sana sini, soalan lagi, timbul idea pelik2...kadang2 banyak error sebab salah eja...banyak antara kami yang terlepas pandang..bila tau je error tu sebab salah eja, terus hilang semua pening..hahaha...

tapi diorang ni sangat kreatif..macam2 benda diorang fikir..ade yang laju dari lecturer, ade yang betul2 ikut lecturer, ade yang lambat sebab masalah komputer...bila masalah komponen and coding, x kesah sangat..bila masalah komputer je, aku terus give up..

ade laa try restart, copy coding semua..tapi bila dah banyak kali restart, aku suruh je budak2 tu tukar komputer..huhu...tapi, diorang still enjoy sebab belajar benda baru..

macam kitorang dulu gak, budak2 ni semua pening dengan traffic light..kitorang lagi laa...hahaha...time kat lab, sangat riuh...sana sini jerit2 sebab banyak error bagai..ade yang jerit2 happy sebab dapat..ade yang berkeliaran je sebab dah tension dengan prob masing2..

ade gak aktiviti yang kitorang buat kat kolej..xnak bagi diorang bosan..and leh gak merapatkan hubungan sesama mentor and adik2..isnin malam buat teambuilding...main laa game IQ and game budak2...then lepas2 tu aku pun dah x ingat urutan aktiviti...jalan2 kat tasik kejut, explorace, dengan riadah...riadah tu kitorang bagi je barang2 mainan, so ikut suka diorang laa nak main ke x...

bila ade aktiviti malam, SANGAT penat...sebab selalunya mesti x sempat nak rest banyak...balik je bilik, terus tidur...kul 2 confirm dah lena habis...esoknya pulak, bangun lambat..hahaha...

aku, yan, yana and ain lak selalu keluar g mcd, pasar malam, and kadang2 g isi minyak...bila dapat keluar dari ukm, rasa sangat bebas...balik je za'ba, down balik...makan aiskrim mcd pun rasa down..huhu...

aku xde semangat sangat nak menaip pasal ni..sebab baru balik umah hari ni..so, still x banyak energy...tapi, asalkan memory tu still fresh, baik aku tulis cepat2..hahaha...konklusinye, adik2 semua memang best la..x banyak bunyi bila kitorang bagi aktiviti...bila mentor2 ajar, diorang dengar and apply btul2...bagi aku yang x reti mengajar ni pun, aku sangat bersyukur budak2 tu paham ape yang aku ajar...

bila tengok diorang, teringin nak jadi budak2 balik..huhu...diorang semua still kekalkan contact..add kat fb, amik no hp...sekarang ni diorang tengah riuh komen2 kat video pasal budak2 tu kena denda..aku yang rimas tengok notifikasi banyak2..hahaha...

for us, this is not the end..this is just a beginning...selalu dengar orang cakap camtu kan? well, i mean it! lepas ni tiap2 bulan mentor2 semua kena g check adik2 tu kat sekolah tengok diorang punye progress...diorang still kena go on buat satu projek untuk present nanti...wahh...satu projek yang mencabar bagi mtdc..gud luck =)

robotic yang ditunggu2

lepas jalan2 kat tasik kejut

aktiviti kat kolej

more pics on fb~

No comments: