Friday, June 25, 2010

should i?

dalam sebulan ni, aku baru jadi ejen jual lens..so, aku pun jalan2 tengok blog orang dan in the same time, aku promote blog skali dalam shoutbox diorang...tibe2 aku terstop kat satu blog ni..die xde shoutbox dan aku puas cari2 mane tempat leh pamerkan blog lens aku...sambil2 tu bace gak entry2 die..

then, aku x sedar yang aku dah baca SEMUA entry die...pastu ade satu entry ni die cakap pasal sugar glider...tengok je gambar terus jatuh hati...terus rase macam "awww...bestnye kalau ade die utk share sweet moments dgn aku" and "comelnye...hilang terus rase sunyi" ...

sugar glider

well, die nampak macam ganas tapi sebebnarnye x..die sangatsuka melekat kat tuan die...kalau yang liar sebab x dilatih dari kecik, memang nampak macam nak terkam orang, tapi bile die dah kenal dengan tuannye, terus die melekat sepanjang hari..

then, aku terus sangap gile cari SG yang boleh dapat murah skali dengan cage set..kat blog tu aku tengok agak mahal so aku usaha gila babi la nak cari harga yang berpatutan..ramai yang kata SG ni sangat sensitif..kalau x berjaga, senang mati...aku terus cari cara penjagaan yang betul..

so, aku jumpe laa blog yang cakap pasal SG je..bile aku baca, aku terus rasa macam "alamak, siannye kalau aku abaikan die" ..TAPI, tu x bermakna aku xnak beli dah...aku makin berkobar2 nak cari lagi info pasal SG sebelum beli..maybe aku x beli on9 dari sape2 yang nak jual murah..either aku beli direct dari pet shop or beli dari orang yang tulis blog tu sebab die breed sendiri semua SG...

nape aku nak beli? well, aku selalu sorang2 kat rumah..tadi pun kakak aku baru je balik dari keje, pastu terus kuar dating..so, aku rase better aku ade peneman..

aku layak ke jaga binatang? dulu aku jaga kucing dari kecik sampai aku masuk asrama...then mak aku bagi nenek aku kat kampung yang jaga sebab xde sape leh jaga diorang time aku kat asrama...so, bile balik kampung je leh main dengan kucing...basically, aku tau camne nak layan binatang...

perlu ke SG? sekarang ni zaman orang membeli untuk keperluan atau kemahuan, kan? bagi aku, keperluan la..sebab aku baru tau yang aku xleh rumet dengan kk..dan aku rase peluang untuk dapat rumet dengan die sangat tipis..in order to mengubat kesunyian, aku perlu kawan..dan SG sangat memenuhi segala kriteria...

kalau nak bela kucing, its costly dan aku xnak letak dalam sangkar..then nanti kesian rumet aku terpaksa halau kucing aku dari katil die sebab selalu berkeliaran merata2...kalau hamster, aku x minat..binatang dalam air, aku x rase ikatan kasih sayang tu..so, aku memerlukan something yang kecil tapi tau yang aku ni tuan die..maknenye binatang yang kenal aku la..sama macam kucing...

so sekarang aku duk pk2 lagi pasal SG ni..lepas dah setel masuk ukm balik baru aku pertimbangkan balik...tapi sekarang ni, memang aku nak bela...esok nak g pet world exhibition..nak jumpe penulis blog tu sebab die kate nanti die bawak semua SG die...then aku leh tanya2 camne nak jaga, makan, minum, tido, bonding, semua ah! excited!!!!!!!!!!!!!

bye~

4 comments:

Nazrin Saad said...

1. nk ikut g pet exhibition, nk tgk natang ni.

2.ikatan ksh syg?? cuhmelllnyerrrrr...

wann afzan™ said...

babi laa luuuu

MS.JENDOOLAH said...

wann SG suka kenchhhhh!!! tade timing langsung.merate2. so make sure well-prepared tawwww.

wann afzan™ said...

tauuuuu...aku dh bace SEMUA penjagaan die...im redy for SG!!

maceh atie!!!!!