Sunday, November 28, 2010

ramai dah sepupu aku kawen. kakak aku bila ntah.

2-3 hari lepas aku kat teluk intan. kazen aku kawen. die ni kawen kena buat kenduri tok nenek dulu. sebab die anak laki kepada anak bongsu lelaki kepada nenek aku. x paham kan? hahahahaha...

lepas buat kenduri tok nenek baru ah kenduri die ni berjalan lancar. kalau x, sebelum tu kelam kabut semua orang.

sepanjang wedding tu, aku ditugaskan jadi doorgift girl. doorgift girl ni budak yang kena bagi buah tangan kat tetamu2. macam gadis bunga telur gak ah. tapi aku, budak hadiah pintu. bezanya, aku kena bagi bahulu.

habis sakit2 badan aku sepanjang kat kampung. mase wedding tu keje aku berdiri, senyum, hulur bahulu je. mase lain2, keje aku bergusti, kena tindih, kena pijak, menindih dan memijak. pastu ade bunyi budak nangis. aku la yang buat tu. hahahahaha..

anak sepupu aku macam bertambah ramai lak. yang baby2 tu confirm ah ade. yang dah besar 4 tahun pun nak wrestling gak ngan aku. aku layan je lahh.

kadang2 kena babysit baby. baby senang sikit. bila merengek, dodoi. nak susu, suap botol susu. nangis lagi, dokong je bawak jalan sekitar umah. pastu dodoi bagi tido balik.

ni kalau kena babysit budak dah besar2, kena ah layan diorang main. main dalam hujan pun ade. huarghhhh..sampai demam2.

last night aku kat kampung, selsema teruk terus. budak2 semua x main dengan aku dah. bagus!

tapi, malam tu aku tersedar dalam kul 3-4 pagi camtu, ade baby dah sebelah aku. kazen aku letak situ. huhu..nasib baik x tertindih...

so, aku tido memang x lena. sekarang still sakit badan, ngantuk, selsema.

11 comments:

Nazrin Saad said...

yup. melayan budak 1 tahun yang dah pandai berjalan, berlari dan bercakap mmg meletihkan.

terutamanya bila tidur xcukup dan budak tu suka menjerit tepi telinga.

dan bila mama dia tak ada dlm jangkauan dia mula bunyi.

ya. memang menyusahkan.


hahahah, XOXO.

say- O said...

nak susu.

wann afzan™ said...

abg nas : pehal tbe2 nk xoxo??!!! tampar kang

abg say o : g bli kt kdai!!!

Nazrin Saad said...

alah, lu, kt rumah jaga budak la. ruang komen dah jadi XOXO dah sekarang ni.

kuat betul pengaruh drama asmara dalam jiwa dulu.

wann afzan™ said...

kat kampung ah jaga budak. kat umah mane de budak.

bangang. sape yang tengok asmara??!!!

Nazrin Saad said...

asmara pun jaga budak kat kampung. rumah dia tak ada budak juga kot.

mcm lu ah.

wann afzan™ said...

owh. sangat teliti dengan asmara nampaknye. sape yg tekun tengok asmara sekarang? gua x pernah sekali pun ngadap asmara tu. hahaha..pondan!!

mikhaelahmad said...

gua tengah imejin kalau lu tertindih baby tu. mesti kenduri kat kampung tu dipanjangkan lagi. tapi bukan kenduri kawen ah.

wann afzan™ said...

babi. baby tu x mati pun lah! gua kurus!!

mikhaelahmad said...

baby. gua tak kata pun baby tu mati ke apa. lu saja je nak kata lu mampu bunuh baby tu dengan tindihan ringkas kan? baby.

wann afzan™ said...

aku x bunuh sape2!! srius!!