Tuesday, November 2, 2010

korek otak keluar ikut hidung. woah~!

kadang2 kita xtau apa yang dalam otak kita sampai la ada orang push untuk keluarkan. contoh paling baik ialah brainstorming.

tapi bila2 ada projek or kena jawab soalan susah2 baru la nak buat brainstorming. tu pun still ada yang malas nak fikir. or maybe ada jugak yang xnak orang tau apa ada dalam lipatan otak dia.

secara tidak langsung, setiap hari sebenarnya kita brainstorming. bukan dalam group discussion. tapi dalam perbualan kasual.

sometimes kita x tau apa sebenarnya motif kita buat sesuatu benda. contoh macam sorang budak baling batu kat pasu bunga mak dia. tapi dia pun xtau kenapa dia buat macam tu. bila mak dia paksa2 suruh dia mengaku, baru lah dia cakap "sebab mak lagi sayang bunga tu dari saya".

macam aku jugak. aku pun kadang2 x tau kenapa aku malas nak gi tido. selalunya aku akan fikir "sebab macam lagi best tengok movie". tapi lepas cakap dengan kk, baru aku sedar.

kk : awak x tido lagi ke?
aku : dah tadi. kejap je ah.
kk : lah. nape x tido lame2?
aku : sebab bila tido je mimpi bukan2.

see? senang je mengaku kalau ada orang korek otak kita. well, i hate it. sebab orang senang nak tau apa yang aku tengah fikir. rasa macam privasi diri terganggu. heh.

jangan lah korek otak aku!

perkataan bold merah2 tu saje je buat.
macam cool~

2 comments:

arifpaan said...

aku tak suke ah orang korek2 otak aku. sb aku x pk pape lpas xm ni haa.

tulisan bold merah2 tu xcool pon ah!

wann afzan™ said...

kau kn zombie. hahahaha..

cool la bodo. kau pun ske kn buat? hahahaha