Monday, October 25, 2010

anak di dalam balang kaca yang mudah pecah

setelah lama baru aku sedar. kau terlalu cepat dewasa. terlalu cepat. seingat aku, kau masih lagi seperti anak2 kecil yang seronok berlari kesana sini. seronok menikmati hidup yang masih panjang dihadapan kau.

tapi kini kau sudah dewasa. dah pandai menilai perasaan sendiri. dah pandai berfikir yang mana baik, yang mana buruk.

namun, aku lebih suka kau yang kecil tu. kau suka aku manjakan kau. kau suka meluangkan masa bersama aku. kau suka bermain2 dengan aku. walaupun kau banyak lagi teman2 lain yang ajak bermain.

sekarang kau kian jauh dari aku. tanpa aku sedar, kau sudah terlalu jauh. jauh untuk aku gapai.

aku hanya dapat ucap semoga melalui kehidupan yang lebih gembira tanpa aku, anakku.

2 comments:

mikhaelahmad said...

anak aku tak membesar pun. mungkin sebab dia dari bahan logam kot.

wann afzan™ said...

mungkin jugak. ikut bapak die ah agaknye.