Friday, October 15, 2010

kadang2 aku rindu

Min dan Ali berkenalan dalam satu occasion. mereka terus rapat sebab banyak persamaan antara mereka. dan yang paling bagus, Min dan Ali, dua2 single.

hampir setiap hari Min dan Ali jumpa. makan sama. keluar sama. study sama. sampai masing2 x perasaan yang antara Min dan Ali dah timbul satu perasaan. perasaan sayang.

Ali : Min, i like u.
Min : me too. *smile*
Ali : tapi aku rasa kita lagi happy macam ni. i mean, kawan je la. is it ok with u?
Min : yup, fine with me *still smiling*

Min dan Ali declare sebagai best friend. Ali yang cadangkan. tapi Ali yang control Min macam awek. Min nak lepak dengan kawan2 laki, Ali bagi. tapi setiap 15 minit Ali akan mesej. kalau x reply, Ali call.

Min nak kaler rambut, kaler kuku, Ali x bagi. Ali marah. sebab Ali x suka perempuan yang kaler rambut, kaler kuku.

lama2 Min keliru. lama2 Min rasa macam Ali tu balak Min. Min happy ada Ali. walaupun Ali control Min.

Ali suka cerita pasal ex-gf Ali. sampai Min dah bosan dengar. Ali suka cerita pasal awek2 yang nak try Ali. sampai Min menyampah dengar.

Ali : Min, sekarang aku dah xde hati nak cari awek.
Min : kenapa?
Ali : entah ah. aku rase dah malas nak ade serious relationship.
Min : owh. xyah la fikir pasal tu.
Ali : memang aku xnak fikir pun. aku lagi happy macam ni. ade kau. as my best friend *smile*
Min : *rasa pedih kat hati*

lama Min tunggu Ali. tunggu Ali ready for the next step. tapi Ali still macam tu. anggap Min sebagai kawan rapat. tapi control macam awek.

Min tunggu sampai habis belajar. sama2 dah kerja. dan Ali hilang macam tu je.

hati Min makin pedih.

p/s : pernah x korang suka kat someone tapi xleh gtau sape2?

4 comments:

PaLi3 said...

kdg2 perigi yg kena cari timba gak...

and ali always say " we r best friend" sbb dia nk nafikan feeling dia kt min...tp dia sbenarnya mmg x ble nafikan feeling tu

Hanis Manis said...

pernah! =)

errr salah, pernah...... :'(

Anonymous said...

selama aku hidup. macam2 aku lalui. just tak cerita. if kau nak tahu 1 persatu kisah aku yg mungkin boleh jadi panduan. contact me.

-fatin-

IzzIbnIbr said...

so... luahkan je... y penting dy tau...xkesa pe jawapan dy dan akhirnye lege...