Sunday, August 14, 2011

Reunion 2011

dah lama x berbuka besar besaran macam tadi. maksud aku, makan buffet. boleh makan non stop dengan pelbagai jenis lauk pauk yang boleh diambil sesuka hati.

tahun lepas pun xde rasenye. last time aku berbuka buffet kat tempat yang kena reserve, bila ntah. tapi dengan mak aku. dengan mak aku selalu dapat makan best2. sebab dia banyak connection.

ok. sekarang aku xtau nak fokus pasal buffet atau pasal mak aku punya connection.

mak aku ni dia kerja TM as a supervisor. dia rajin involve benda2 yang TM anjurkan macam family day, dinner, kelab wanita, kelab apa ntah lagi, marching time 31st August, etc. banyak sangat. sebab tu mak jarang ada kat rumah.

bila dah banyak join aktiviti, banyak la jugak invitation dinner and tea time kat tempat best2. tempat yang kitorang xkan mampu pergi sendiri. so, mak akan angkut aku and kakak aku pergi makan free.

dah lama2, mak banyak handle macam2 majlis, dia pun dah kenal dengan orang2 hotel. kadang2 tu manager hotel tu yang bagi mak makan free kat hotel dia. salah satu hotel yang dimaksudkan adalah Hotel Citrus kat KL. ada la dua tiga kali kitorang pernah berbuka kat situ.

mak aku memang power.

berbalik pada buffet tadi. makanan banyak. macam2 jenis. sampai 2-3 round la juga bertukar pinggan. budak2 lain semua sibuk amik gambar, aku dengan kawan aku setia duduk depan makanan.

tapi aku xsure aku makan banyak ke x. sebab aku x ingat. yang aku ingat sekarang, aku dahaga je. hahah..

puasa2 ni kering juga tekak ye. masa sahur minum la banyak air. lepas berbuka pun minum lagi banyak air. supaya x dahaga dan cepat hilang fokus ketika makan macam aku.

sekarang aku still x sure lauk apa yang ada tadi. kecuali kambing panggang. ok. aku nak minum kopi ais sekarang.

 updated : sekarang perut macam masuk angin. aku betul2 confuse aku makan ke x tadi. hahah.

No comments: