Monday, August 15, 2011

baju raya

masa kecik2 dulu mak aku suka pakaikan aku and kakak aku baju yang sama jenis, sama style. tapi saiz mesti ah lain2. raya pun macam tu. x pernah lain. diulangi, x pernah.

sebabnya kakak aku suka buli aku. and aku pun suka balas dendam kat barang2 dia. mak aku ingat aku dengki sebab kakak aku ada barang yang aku xde. so, semua benda yang kakak ada, aku ada.

well, obviously bukan semua la. sebab kakak aku suka pakai jam, aku x suka. and kadang2 kakak aku suka mintak macam2. aku x suka. tapi kalau mak aku yang volunteer belikan apa2, mesti aku pun akan dapat.

setiap kali raya, aku xkan risau kalau xde baju raya. mesti lebih dari sepasang sebab mak aku x suka tengok anak2 dia selekeh. mak aku ni suka bergaya. even tshirt yang aku nak pakai keluar jalan2 pun kena gosok. padahal nak pergi pasar pagi je pun.

dah besar sikit, aku dah start design baju raya sendiri. terpengaruh dengan mak aku yang selalu tempah baju untuk dinner2 or kenduri. nak xnak, mak aku kena la jugak layan taste aku. setahun sekali je kan.

pernah sekali tu aku addicted tengok cerita kungfu. so baju raya tahun tu pun ikut style heroin dalam cerita kungfu tu. cuma mak aku edit la design aku tu bagi nampak macam baju raya sikit. hahah.

start aku form 3, aku dah malas nak tempah baju raya. kalau mak aku dah siap2 beli kain nak buat baju, aku suruh je tempah baju kurung biasa. kadang2 mak aku beli je baju dah siap kat first lady. sebab at least baju kurung kat situ lawa2. kalau aku yang pilih, mesti biasa2 je. huuu..

sekarang, aku langsung dah xde mood untuk baju raya. tahun ni pun aku rasa nak pakai je baju kurung yang aku ade. tapi kakak aku paksa2 beli jugak baju. sebab raya ni dia nak tunang.

dia suruh aku beli dua baju. kalau aku xnak baju raya pun, at least beli baju untuk dia tunang. and of course, baju untuk masa dia kawin bulan 12 nanti.

haih. malasnye lah nak pergi shopping baju.

p/s : sape2 ada x link nak download cerita drop dead diva season 1 and 2? nak link yang cepat, tangkas, mudah dan berkesan. malas nak cari. hahah.

No comments: