Friday, August 5, 2011

haram jadah

sekarang kecoh Starbucks haram. Old Town White Coffee pun nak kata haram juga. and semua cafe kat Malaysia macam dikatakan haram je.

so orang2 tua sarankan, "masak je lah kat umah wan oiii. lagi yakin yg hang masak tu halal."

haaa yelah. kalau aku beli ayam yang x gerenti disembelih ikut cara Islam, yang aku masak tu x yakin lagi halal, ye dak?

sebelum menyebar2kan benda2 macam ni baik la siasat dulu akak2, abang2. ni aku jumpa ade orang buat aduan kat JAKIM. rasa macam nak pergi salam orang tu sebab at least dia pergi tanya orang yang lebih mengetahui.

 klik sini

aku bukan apa. bila ada benda2 macam ni, mesti lah terdetik juga kat hati aku ni takut la kan benda2 tu haram walaupun aku ni bukan la baik sangat. tapi kalau ada benda yang aku boleh elak, aku try elakkan.
kalau JAKIM besar besaran promote kat tv or akhbar cakap mana2 produk haram, nescaya aku tinggalkan serta merta. tapi kalau setakat khabar angin yang indah dari rupa ni, please. 

nak cakap apa, cakap lah. banyak lagi benda haram yang lain yang hari2 kita buat tapi kita x sedar.

peace.

2 comments:

mikhaelahmad said...

gila apa. makanan pork free kot. FREE KOT!

wann afzan™ said...

hahah. skrg ni pun ade lg org pk "pork free" tu maksudnya babi disediakan secara percuma. haihhhh