Tuesday, August 10, 2010

ni bukan jiwang jiwangan

tibe2 aku ter"flashback" kat cerita kawan2 aku. nama dirahsiakan atas dasar2 privasi.

Situasi 1
Aku : pehal kau beli hadiah bday untuk awek kau sampai rm300 weh?? gile kaya ahh kau.
Mamat A : sebab die pernah bagi sesuatu yang berharga kat aku.
Aku : horghh..mendE??kaye gak awek kau ehh.
Mamat A : die bagi no tepon die time bday aku *sambil senyum bahagia*

Situasi 2
Gadis B : awk, kite kan baru kapel. xde hadiah untuk sy ke?
Mamat B : hoh? hadiah pe?
Gaids B : hadiah br kapel lah!
Mamat B : *mase tu jugak keluar g bli teddy bear untuk si gadis*

Situasi 3
Gadis C : call jap leh?
Mamat C : *terus call* nape ni?
Gadis C : blaa..blaaa..blaaaa...*tengah emo*
Mamat C : bla..bla..bla.. *ayat motivasi*
Gadis C : thanx ye awk. sory kacau awk tdo. kesian awk.
Mamat C : xpe. asalkan awk x sedih2. sy nk tgk awk hepy je.

Situasi 4
Mamat D : sy dapat study overseas. awk tunggu sy, leh?
Gadis D : mesti la sy tunggu. *sambil hulurkan coklat cadburry saiz besar*
Mamat D : *patahkan coklat tu jadi dua, hulur separuh kat si gadis*
Gadis D tunggu Mamat D selama 3 tahun. tapi, hampa.

Situasi 5
Gadis E : awk, cantik x dompet ni?
Kawan E : cantik gak. nak bg bf awk ke? bday ke anniversary?
Gadis E : saje je nak bagi. *sambil senyum simpul*

horgh...tu baru sikit. banyak lagi sebenarnye orang sekeliling aku yang sweet2 pastu dengan kisah cinta yang comel2. haha.. aku doakan korang bahagia..aku happy tengok korang happy =)

i may not be a good listener, but i can spend a whole day to listen to your probs and stories. i may not be a good solver, but at least i'll try to solve all your probs =)

*tau ahh xde kena mengena pun dengan entry ni. saje je nak tulis!!!*

bye~

12 comments:

mikhaelahmad said...

gua tengah kaji kes no 2, 4, 5. celah mana yang swit do? no4 tu lagi ah, ending pun hampa. demyu.

Acid said...

kenape pompuan suke benda yg romantik?

arifpaan said...

niceeeee~~

wann afzan™ said...

mat : sweet dooooww...kau nihh...=.='

acid : sbb rase disayangi. kot.

Anonymous said...

haha...ak rasa ak knal mamat no.1 tu tu...
siap komen lg kt sini...haha...

niceee....

أديبه اسماعيل said...

i likeee~~

wann afzan™ said...

hahaha...jgn ahh ckp kuat2 abg ijan..

Anonymous said...

xckp...
taip je...

mikhaelahmad said...

no4: dok, celah mana asweet kalau tunggu then hampa? hahaha

no5: aku tak taw mana yang suwit. jap, gadis E tu ada bf tak sebenarnya? aku tak paham!

wann afzan™ said...

no 4 tu sweet sbb laki tu patahkan cadburry..ngeeee...

no 5 tu sweet ah..bkn ade pape pun tp die nk gak bli hadiah utk bf die..er..ntah ahh klu korg pun ade buat cmtu kn..ntah2 aku sorg je yg kedekut nk bg prezie..hahahahh~~

mikhaelahmad said...

patahkan cadbury pun suwit? kalau patahkan tangan ke, kaki ke mesti lagi suwit kan?

patut ah no 2 tu lu kata suwit. haish.

roy, roy, hati kau keras.

wann afzan™ said...

ye, hati aku keras. =.=