Monday, August 16, 2010

puasa dtg lg

hoh? dah 6 hari puasa baru nak post entry ni?? lembab ahh wann!!

er..sukati aku ahh!!
a
dulu mase kecik2, time puasa, aku sangat suka. sebab duduk dengan tok kat kampung. boleh main2 sampai penat. pastu tido. pastu bangun, buka, gi terawih. malam ngaji. aku x pernah miss terawih. full 20 rakaat setiap hari.

dah besar, terlalu bz untuk balik kampung. sebab selalu skolah cuti lambat. dah dekat2 raya baru cuti. then, dah jarang balik kampung. tapi aku happy gak.

mak aku bz kerja. jarang jumpa kat rumah siang2. tapi kalau time buka, dia akan try jugak balik untuk buka ngan kitorang. pastu dia slalu bawak kitorang gi buka kat mana2 hotel. ye, kitorang x pernah buka simple2.

kitorang bukan orang senang. tapi mak aku nak spend time and manjakan kitorang dengan cara tu. bagi aku, asalkan dapat buka sama2 pun dah cukup. tapi, cara masing2 tunjukkan kasih sayang tu lain.

even 1st day puasa pun, kalau aku bukan kat rumah, mak aku akan struggle datang kat aku untuk buka sekali. at least kalau x dapat, dia akan try sahur dengan aku. 1st day puasa. sebab semua tu penting bagi dia. dan bagi aku jugak.

then sahur. walaupun die tau aku x suka makan time sahur, dia akan tunggu and kejut gak aku supaya bangun sahur. dulu dia rajin masak lauk2. lama2 makan benda2 segera je lah. hahah..tapi bagi aku, benda tu best. sebab dia nak jugak aku bangun, and sahur sekali.

lepas sahur, masing2 pegang air bancuhan lain2. sebab mak and kakak suka minum ais pastu air pe ntah. aku je teh o panas tiap2 hari. pastu sembang2 depan tv. owh, mak and kakak je la yang sembang2. aku tengok tv.

walaupun macam tu, aku suka gak. sebab at least subuh2 tu x sunyi rumah. dengar diorang sembang pun dah cukup.

tapi tu dulu.

balik hari tu, kakak aku beriya2 masak walaupun aku xtau dia masak pe. tapi sedap. pastu berbuka dua orang. sunyi.

sahur dekat bangsar. tu pun stakat nak sembang2 je dengan abang angkat aku. belum pukul 3 pun lagi. so, aku x konsider sangat time tu sahur. pastu balik umah, kitorang terus tido. sunyi lagi.

before aku balik ukm, kakak bekalkan nasi dengan kari ikan untuk sahur. thanks kakak.

sebab tu aku x suka balik umah. sunyi. tapi weekend ni nak balik kampung. jenguk mak. haihh..rindu pulak =)

9 comments:

Nazrin Saad said...

kalau aku cakap aku faham rasa tu, mungkin kau tak percaya.

tapi, tulah dia.

aku faham rasa tu.

=(

wann afzan™ said...

sy percaye. tp xpe..weekend ni mau spend time ngan mak =,)

HDS voice said...

saba ea wann..

kHai said...

owhhh sweett

wann afzan™ said...

thnx miera =)

mikhaelahmad said...

nasi dengan kari ikan tu kau makan time sahur pukul berapa?

at least u have something to remember on.

wann afzan™ said...

kul 4..pastu dh hbs mkn br kakak aku ckp "wan,xyah laa mkn. mcm dh x elok je"

ahhaha..

yup2... =)

Anonymous said...

hehe..mst ko skit perut kn..:P

pape pn, at least u still hv ur sister with ue..:)

wann afzan™ said...

hehehe..yup2 =)