Saturday, July 24, 2010

rindu sangat

a few days ni, ade budak2 pancaragam dari beberapa sekolah datang practice kat ukm. xtau laa diorang ade event ape. tapi tiap2 petang laa aku dengar bunyi-bunyian kat padang tu.

hari ni je dah 2-3 kali aku lalu kat diorang. aku dah try avoid dari jumpa diorang tapi xtau nape. asyik2 aku lalu jugak jalan yang ade budak2 tu. macam laa xde jalan lain.

bila tengok, hati aku sakit. bila dengar diorang main, hati aku sebak. seronok sebenarnye bila tengok diorang buat formation. pastu ade gadis2 bendera. wah..cantiknya...tapi semua tu bawak kenangan lalu. teringat time2 aku dengan band members lepak2 kat BR. practice tiap2 hari. marching atas padang sekolah. even menyarung pakaian marching band yang dah berumur berkurun2 tu pun boleh buat aku bangga jadi budak band.

walaupun kitorang ni dikenali sebagai budak x aktif acara padang dan acara trek, aku kesah pe? asalkan aku masih ade mereka dan muzik. ahhhh...susahnya!!!

dah berapa lama aku x sentuh flute dengan perasaan yang gembira dan bangga. time practice untuk majlis konvo hari tu pun aku macam malas je. lagu pun ntah pape. rindu zaman sekolah. sebab boleh main lagu dengan feeling yang x boleh nak describe. kat sini, aku rase macam loser. aku join orkestra ukm for the sake of money je. huhu...

tadi aku lalu padang lagi. aku nampak ade satu sekolah tengah buat formation. yang lain duduk2 je. pastu ade sorang conductor tengah practice dengan drum line die. secara automatik, aku perlahankan kereta dan turunkan tingkap. sekadar nak dengar drum line main camne. pastu x sedar orang belakang dah hon bape ribu kali. ahhh...pedihnya hati!!

rindu band. sangat.

2 comments: