Monday, May 31, 2010

minggu gila

kemurungan berpunca dr sesuatu...atau lebih spesifik, seseorang *dimana aku xkan cerita tentang itu di sini* ...so, lepas aku rujuk pakar terapi, dia suruh aku cari kegembiraan dengan kawan2...dari situ, bermulalah minggu gila aku...

aku mula mengatur aktiviti dan rancangan untuk happy2...lama jugak aku nak kumpulkan bala tentera suka ria aku...so, hanya dapat keluar dari kemurungan bermula hari khamis......

27 mei 2010
macam yang dah aku cerita kat entry sebelum ni, aku, abg nas dan abg say o g tengok nightmare on elm street...lepas habis cerita tu aku ingat nak lepak mapley sebab alishia xde kat bilik..so, aku macam xde keberanian sangat nak duk sorang2 dalam bilik...walaupun aku bagi rating 2/5 je untuk cerita tu...

tapi diorang pun nampak macam letih dan x semangat pun nak lepak mane2...lalu aku gagahkan jugak stay kat bilik...last2, aku terlelap depan lappy sambil tengok movie dalam kul 5...


28 mei 2010
sepatutnya nak g menggila tarikh ni la..tapi terpaksa tarik semua tu ke hari sebelumnya sebab abg long dan abg zul nak tengok kubur mak...pasal ni dan gambar2 pun aku dah story kat entry sebelum ni...

kegilaan yang sebenar adalah aku tidur lambat malam sebelum tu, then aku terpaksa bangun awal pagi...then lepas duk dalam keta 4 jam, baru sampai umah tok...tido kejap, bangun terus g kubur then amik gambar kat menara condong...sampai kl dah malam, lepas makan, baru balik ukm semula..alishia still xde..so, tertido depan lappy lagi sambil tengok movie dalam kul 4.30...

well, at least aku terlelap lebih awal..huhu....

29 mei 2010
dalam perjalanan aku pulang ke kl dari kampung malam sebelumnya, abg ijan text aku...dia ajak tengok prince of persia dengan dotters gak...lokasi?metro kajang...ok..sebab aku amat memerlukan kegembiraan dengan kawan2, aku setuju je la...

gerak ke sana dengan keta pod..kapasiti proton saga pod ketika itu adalah 6 orang...3 laki, 3 pmpuan...dan hari diceriakan dengan skill memandu dari pod dan shira yang buat kitorang mengalami non-stop adrenalin rush...

panggung pulak buat hal...satu scene ditutup dengan sesuatu dalam kira2 10 min...lepas abg nas report kat awek kaunter, baru dia alihkan benda tersebut...TANPA mengulang balik scene penting yang kitorang dah terlepas tu...damn.

overall, aku bagi 1/5 je laa kat POP...


info tambahan
kami bergerak pula ke music box sebab aku macam kepingin gile nak jerit2...er..maksud aku, nyanyi2...tapi org lain pulak yang jerit2 sampai bernanah gegendang telinga..hahahaha..terbaik ahh pod...eh..bukan pod sebenarnye...aku keluar dari bilik karok tu dengan suara yang kian pudar...

dialog aku dan abg ijan
aku : call laa diorg (aku pun xtau pe punca aku suruh dia call sape2)
abg ijan : xleh..kredit tinggal 40sen...
aku : hoh! msg sape????
abg ijan : bdk2 dot ahh..wan..pod...
aku : owhhh....msg merentasi negeri mmg laa mahal abg ijan.....
abg ijan : gelabah! (seperti memahami maksud sebenar aku..busted!)

then, singgah pasar malam bangi semata2 nak tengok gadis air tebu...owh...aku sangat kecewa sebab aku letak harapan tinggi kat beliau...abg say o asyik kata yang aku bakal menangis tengok dia...yes, i did...sebab dia x hot macam yang abg say o bising2...argh....

bila on9, fatin lak ajak sape2 yang free teman beliau g youth festival...dengan spontan, aku ajak alishia...dia pun dengan happynye setuju dengan ajakan aku...yeargh...cayalah!!aku tido dengan harapan bangun kul 9 so that leh gerak awal...

30 mei 2010
harapan meleset bila aku sedar2 dah kul 10...kitorang terus bersiap2 dan gerak g umah aku dulu, letak barang and nanti dia tido umah aku...sebab ktm confirm penuh bila time balik nanti...so, plan aku park kat bts, terus naik star...so, xyah berpeluh2 berebut2 naik ktm gerak balik ukm...

kitorang melangkah ke pwtc dengan khai...sebelum tu ditahan oleh pak guard kat star bts sebab aku tengah mengunyah snickers dan minum 100 plus..dia kate dilarang makan minum bagai...sambil aku struggle habiskan semua tu, dia lak sebok2 nak sembang...argh!!

sampai2 je kitorang hairan..macam xde orang langsung...apakah.....so, makan dulu kat the mall...perjalanan dari registration counter sampai masuk festival saaaaannngggaaaattt jauuuuuhhhh......aku sampai x berdebar2 dah bila sampai tapak festival tu...haihhh...lain kali, buat kat klcc ye?

bagi aku, ianya agak mengecewakan..bcoz i have high hopes for it...aku x berminat pun amik banyak gambar...bergambar pun sekadar for the sake of "at least aku ade gak amik gambar" ...actually, ok je youth festival kali ni..tapi sebab aku x dapat join silent disco sebab macam dah letih so kena balik awal..then barang2 kat shopping part pun x menarik sangat...aktiviti yang dia buat x menarik minat aku..so, sorry..ni pendapat aku je..well, alishia pun rase camtu gak...

bila tiba2 aku dah dapat serangan migrain, aku terus lemau...alishia ajak g klcc tapi aku cadangkan g mines je sebab leh drive g sana dr bts..xyah laa nak tukar tren semua..tapi g mines pun x jadi sebab dia pun dah letih sangat...

harapan nak tengok movie malam tu pun x tertunai sebab xde movie best...akhirnya, melepak je kat mapley...anyway, good day though...


31 mei 2010
aku bangun lambat..malas nak masak..tapi malas jugak nak makan luar...akhirnya aku gagahkan jugak masak 2 jenis masakan...asalkan kenyang...hahaha...lepas selesaikan soomething kat bank, aku terus hantar alishia balik ukm...

otw balik, teringat kat rambut aku yang dah panjang ni...so, terus memecut ke kedai rambut, potong...amoyy tu cakap rambut aku lembut..yay!!pastu dia potong tanpa belas kasihan...sekarang rambut aku serupa macam jacob black dalam new moon...seriusly....

aku rasa minggu gila aku berakhir hari ni...sebab aku rasa SANGAT letih bila hari2 aku keluar...but, thanx kat semua yang dah terlibat untuk menjayakan minggu kegilaan aku..sayang kamu =)

sekian~

9 comments:

arifpaan said...

weh.aku xpena usya lg gadis air tebu.

dengar cerita hot orgnya. - sumber bernama say-o.

Nazrin Saad said...

lu xcerita pasal karaoke pn!
plus, kena cerita pasal co-driver tolak stereng jgk, itu cool!

oh, krdt 40 sen mana?

wann afzan™ said...

arep : xyah g!!buang angan2 palsu itu!!

abg nas : ok! gua edit skrg!

arifpaan said...

aku berharapan tinggi nk g tngok 2nd year nanti...

Anonymous said...

huh...pehal plak ada info tmbhn tu?
gua xb'salah...

Nazrin Saad said...

say o marah lu cakap awek tebu x hot.
gua baru ja kena hentak dgn dia ni.

deym. mati ah lu derr.

wann afzan™ said...

arep : haha...silakn..break ur heart..

abg ijan : tnye tok nek nihh

abg nas : ahh!!dh mmg bkn tast sy!!

say- O said...

biar la aku sorang je yang suka dia..

wann afzan™ said...

ye abg say o..
sy sokong pilihan abg say o..
tp die x hot dihati sy...