Saturday, May 29, 2010

sekeluarga tapi tidak sedarah

ini minggu gila aku...tentang itu, aku story kat entry lain...ni kisah abg2 aku..

27 mei 2010
sepatutnya nak tengok nightmare on elm street esoknya...tapi terpaksa dibatalkan sebab nak buat trip balik kampung...so, aku ajak dotters kuar hari ni (27 mei) ...destinasi alamanda dengan tujuan menonton elm street...

mula2 aku, abg nas, abg say o dengan abg hazal...kejut babes smua ade komitmen masing2...pastu abg hazal cancel, ganti dengan abg ijan..abg ijan cancel, ganti dengan alishia...alishia cancel, kitorang letih dah nak cari orang bagai...so, cancel je laa 1 tiket yang dah booked..

perjalanan diteruskan dengan abg nas dan abg say o sahaja...bila jalan dengan diorang, terasa sangat macam adik kecik..abg say o kadang2 rase macam bonzer...hahaha...tapi diorang tu macam abg2 jage adik yang gedik nak tengok movie ahh...dalam movie macam biasa, abg say o akan gelakkan terang-terangan aksi yang serius tapi klaka...dan abg nas akan senyap...aku, layan je lahhh...

balik ukm, letih, duduk bilik, tertido sambil tengok movie...

28 mei 2010
abg long dan abg zul amik aku dalam kul 9.30...bergerak pulang ke teluk intan dalam kul 10 lepas breakfast kat hentian pe ntah sebelum rawang...sambal nasi lemak sangat sedap!!abg long yang memandu sebab beliau lebih tua..hahahaha...

nape balik kampung dengan diorang?sebab diorang x pernah lagi tengok kubur mak...lepas kebumi 4 feb, x tengok dah...lagipun ni dah letak batu nisan dengan tambah kepuk...so, diorang nak jugak ziarah...mak diorang jugak...hurm...

sampai pun agak lambat sebab dengan jammed, singgah sembahyang jumaat then makan dulu baru sampai rumah...dah petang sikit baru ziarah kubur..tu pun still panas lagi...lepas habis baca yassin, bergerak terus ke pekan untuk ziarah menara condong pulak...abg2 aku tu dah lama teringin nak bergambar kat situ..selama aku balik kampung, x pernah2 aku bergambar kat menara condong...haha...

owh ye...abg zul baru beli DSLR...Canon EOS 550D..jelesnya aku...tapi aku try2 laa jugak camera dia..hehehe...lepas puas bergambar kat menara tu, terus bergerak pulang ke kl...konklusi, letih betul 2 hari ni...tapi seronok bersama keluarga tapi bukan sedarah =)

bergaya sementara tuannya mengunyah..




sedang berbincang tentang couple grave yang ada di situ..

menara condong teluk intan

tengok laa muka seronok mereka..

sekian~

6 comments:

Nazrin Saad said...

jgn rasa ko mcm adik kecik.
ko mmg adik bongsu pn kan?

p/s : adik bongsu yg suke buli abg die.

wann afzan™ said...

argh!!
dgn sape2 pun sy jd adik bngsu!!

Nazrin Saad said...

kau takkan selamanya bongsu ah,
pasni...

(jelingan kejam)

wann afzan™ said...

jom g manicure?

Nazrin Saad said...

natang apa 2 derr?

wann afzan™ said...

utk kuku u lahhh