Monday, January 18, 2010

sudah dewasakah aku?

aku baru pulang dari kursus aspirasi..butiran kursus tersebut sangat sulit jadi, x perlu tanya kerana aku xkan cerita pun..lain laaa kalau ade yang nak sponsor aku g venice..ngahahaha...ok...itu keluar topik...

melangkah je ke tahun 2010, menandakan umur pun meningkat saban tahun..saban hari...aku sungguh selesa menghadapi tahun2 sebelumnya walaupun banyak obstacles and stuff tapi aku x kesah..kerana aku masih belasan...dan bagi aku, umur belasan tahun masih lagi mentah dan banyak lakukan kesilapan untuk belajar erti kehidupan...tapi, bila melangkah ke tahun puluhan, aku rasa bimbang...banyak tanggungjawab yang perlu dipikul...dan bukan semua perkara boleh dipandang remeh seperti sebelumnya...

mengapa aku fikir tentang ini?kursus aspirasi memang x memberi impak terhadap kesedaran umur....tapi aku belajar bagaimana mahu membawa diri..ye la..aku ngaku..aku memang sombong dan x reti nak bergaul dengan orang baru kenal..tapi, aku cuba juga, kan?hahahaha..cukup setakat itu...

tahun ini, bulan november, aku berumur 20 tahun...haihhh...sangat berat dada aku bila memikirkan umur itu..bukan takut untuk menghadapi hari tua..tapi takut akan cabaran dan tanggungjawab yang akan datang...lagi setahun, aku akan bebas dari pegangan keluarga...itu juga sangat besar tanggungjawab...kerana aku perlu menjaga diri sendiri dan prepare for all the consequences of my doings...huh....

aku berazam untuk tidak menyusahkan mak dan kakak lagi *ok..nampak macam aku slalu nyusahkan mereka* ....sebagai anak bongsu, aku sangat nakal..semua benda aku nak buat sendiri tanpa pertolongan mereka..last2, mereka kena tolong juge kerana aku telah pilih jalan yang salah...haihh...harap2 umur yang matang ni akan mematangkan juga pemikiranku...roomate aku kate, aku dah cukup matang...tapi, aku x rasa begitu..aku perlu lebih matang...ya....

entry kali ni mungkin x bermakna bagi segelintir pembaca...tapi, inilah luahan aku untuk blog..so, aku kesah pe??hahahaha....sekian~

2 comments:

HDS voice said...

cam xcaye kn dah nk 20an..emmm

wann afzan™ said...

tu ah..hurm...