Saturday, January 30, 2010

kesian kt kau...perompak...

sepertimana yg korang tau, aku dah 3 minggu x balik umah...call pun jarang..so, 1 day kakak aku suro call mak sbb dah lame x contact..so, lepas lab database, aku pun misscall mak aku *biase ah..xde krdt..hehe* ...

then mak aku pun call laa dari ofis die...die pun bukak laa gosip2 terbaru yang aku xtau...dari cite pasal kazen aku nak bertunang, smpai laa kakak aku pindah tempat keje...banyak cite best la..ade gak yang x best..time tu gayut ngan mak aku lame gile..nasib baik die call gune telefon tm..free je ah..hahaha...

tibe2 mak aku cite satu benda yang buat aku terkejut dan berpeluh2...rumah kitorang kat kampung kena rompak...jeng jeng jeng!!!memang terkejut gila ahh aku..terus aku teringat kat nenek aku yang tinggal sorang2 kat rumah tu...mak aku suka buat aku panic lame2...pastu die gelak2..aku pun x paham!

pastu baru aku paham..pastu aku gelak skali ngan mak aku..ok..sekarang korang lak x paham..hahahaha....ok2...cmni....rumah tu memang laa besar...tapi bukan ade ape barang pun...so, macam klaka laa kalau kena rompak..kalau orang lain dengar, diorang memang terkejut...tapi kalau yang tau rumah tu cmne, xde mase laa nak terkejut..haha..lagipun nenek aku slalu tido umah pakcik aku...so, umah tu kosong...

ok, xlaa kosong mane...ade laa perabut2 semua..1stly, perompak tu masuk ikut bilik nenek aku...pastu mesti die pening..sebab bilik nenek aku penuh ngan bantal...barang kemas semua nenek aku simpan kat mane ntah..so, perompak tu pun proceed ke bilik2 kat atas...

2nd bilik yang die masuk, bilik mak aku *ikut penceritaan semula oleh mak aku* ..kitorang balik x selalu, so, bilik tu xde laa barang2 berharga...yang ade pun baju je ah...die pun selerakkan saje bilik tu dengan baju semua..mak aku cakap, aku buat selerak lagi sepah2 dari perompak tu buat...hahahaha...

then die masuk bilik kakak aku n bilik tetamu...lagi laa xde pape...pastu aku rase si perompak tu pulang dengan rasa marah, geram dan menyesal sebab masuk rumah tu...harap je besar..tapi habuk je yang banyak..nasib baik laa die x larat nak angkut tv semua...hahahaha....kesian kan kat beliau??

conclusion : jangan biar hidup anda diselubungi perompak...sekian~

note : post kali ni sangat bersepah2...sebab tibe2 aku ade mood nak menaip dan semua idea nak kuar serentak..hahahaha~~

gambar aku upload later, ok?

7 comments:

say- O said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Nazrin Saad said...

ni mcm kes pecah cermin kete neach boys gak ah kan???

say- O said...

nape dia tak tido je dalam bilik nenek ko tu?
kan ada banyak bantal?haha

say- O said...
This comment has been removed by a blog administrator.
wann afzan™ said...

abg nas : NEACH boys?

abg say o : ntah le..huhu~

Nazrin Saad said...

bodo!
xnk komen dah!

wann afzan™ said...

alalalalalla....