Saturday, December 26, 2009

this is all about my dreams...

dream #1
when i was young, aku teringin sangat nak jadi polis...mase kecik2, slalu main kejar2 and aku berangan time tu aku polis yang tengah kejar penjahat...ataupun main polis entry...setiap kali melukis pun, aku akan lukis polis...x pun keta polis..ape2 laa yang berunsurkan polis...

dream #2
actually, dream #1 dengan #2 ni bersangkut paut...sebab aku nak jadi ahli forensik...mula2, aku sangat tertarik dengan csi...kemudian aku pulak yang teringin nak jadi macam diorang...aku takut nak jadi polis sebenarnye sebab takut kena tembak *fikiran budak kecil ok!* ...so, aku decide untuk jadi ahli forensik...and i carry the dreams throughout several years...

dream #3
cita2 aku untuk jadi ahli forensik terhapus begitu sahaja bila ade orang cakap "adik, orang yang pakai specks, xleh amik course forensik, tau?" ...sampai sekarang aku still xtau pakcik tu tipu aku ataupun benda tu betul sebab aku terus lupakan impian tu dan beralih....aku terus jatuh cinta dengan perhotelan dan seni kulinari...mase tu aku baru form 4...dan aku tension betul dengan subjek2 sains...so, aku study main2 sebab aku fokus kat hotel je...last2, aku tau..aku kena jugak lulus dengan cemerlang all the science subject to enter the university no matter what course u want...in the end, aku x cukup cemerlang untuk ambil kursus perhotelan di uitm.. *ye..aku sangat teruk dalam pembelajaran* ...

dream #4
actually, impian ni x patut diberi nombor sebab aku membawa impian ni sepanjang hidup aku since i'm with the school band...impian untuk bergelar seorang pemuzik professional dan bermain untuk MPO *malaysian philharmonic orchestra* dan menjelajah ke seluruh pelusuk dunia...dah masuk ukm pun, aku still join orkestra ukm untuk memenuhi wajib universiti iaitu ko-kurikulum....jadi, impian aku menjadi semakin cerah dan mudah digapai...

tambah2 lagi, encik rejab offer aku 2K gold flute crafted head join yang bernilai hanya RM5OOO...bagi yang tidak clear pasal dunia orkestra ni, meh aku terangkan...untuk gambaran flute tersebut, sila google...bagi aku, kalau aku mempunyai flute tu, impian aku bukan sahaja semakin cerah...malah tidak mustahil untuk digapai...pelajar macam aku ni mane laaa nak ade duit sebanyak tu..so, aku try minta loan kat mak and kakak aku...jadi, aku telah dikecewakan sekali lagi... p/s : mereka agak membantah dengan dunia orkestra aku....

dream #5
mungkin impian berkenaan orkestra patut dihapuskan sama sekali sebab sekarang jiwa aku sudah kosong...kosong tanpa muzik...aku tau aku patut kejar semula impian tu dan memenuhi kehidupan aku dengan barisan orkestra playing the nicest piece....tapi, aku patut berfikiran jauh ke hadapan...now, i'm thinking about working overseas...australia, maybe...dah agak lame aku fikir tapi baru sekarang aku berniat nak uar2kan...ye....mungkin ade orang cakap "laaa...study kat dalam je..pointer pun hampeh..ade hati nak keje kat oversea??!!" sambil gelak2 sinis....then i will say "so, ade ke aku suruh korang tampung duit blaja aku?ade ke dekan aku jumpe korang sebab pointer aku?ade ke aku suruh korang tampung duit kapal terbang aku untuk g australia?sekurang2 nye aku ade impian dan aku berusaha untuk impian tersebut" ...dan aku bayangkan orang2 tersebut terdiam, terduduk dan meleleh air liur *ok...i've just made the last one up* ...

kenapa tiba2?aku baru sedar yang umur aku dah 19...jadi aku x patut lagi mengikut je arus kehidupan aku ni...aku x patut biarkan takdir yang membawa kehidupan kepada aku...aku yang patut membawa takdir aku untuk menghayati kehidupan aku ni...ok..aku pun x paham di situ...yang penting sekarang, aku patut berfikir jauuuuhhhh kedepan...dan ini serius...mungkin aku terlalu lemah untuk membawa diri di negara orang...tapi aku akan kuatkan diri aku untuk menghadapinya bila waktu itu sampai...itu juga adalah salah satu impian...

sekian~

No comments: