Thursday, December 3, 2009

sehari dalam setiap bulan

aku benci hari ni sebab setiap bulan "dia" akan muncul untuk merosakkan hari aku...ya..itulah period...masalah perempuan yang x dapat dielakkan...laki x suka, perempuan pun x suka...laki x suka sebab perempuan akan tiba2 marah2 diorang tanpa sebab yang kukuh...perempuan x suka sebab leceh dan menyakitkan...

aku memang sangat x suka 1st day period sebab aku akan jadi sangat emosi, senggugut yang melampau dan cepat marah walaupun pada hal yang sangat kecil...jadi aku perlu minta maaf pada setiap orang setiap kali aku period..dan aku perlu berhati2 dengan setiap langkah disebabkan oleh senggugutku yang teruk tu...itu SANGAT leceh...

sebelum tdo semalam kawan aku msg, "oit cik kak..sory ah..sok x jd kuar sebab i tgh kering ahh..huhu..sory ehh" ...x kisah laa sebab aku pun rase x sedap badan dah time tu..lalu aku pun terlelap, x sure dah reply ke belum msg beliau...mimpi sangat menarik sebab memberi penanda bahawa period aku akan tiba...lalu aku terbangun sebab mak aku kejut untuk mengunci pagar setelah dia bergegas ke tempat kerja memandangkan hari hujan...

minta maaf mak....sebab pagi tadi mak asyik tanya soalan yang sama dan wan macam nak marah...selalunya bila mak tanya, wan akan jawab, x kesah la 10 kali pun mak tanya soalan sama...tapi pagi tadi wan dah senggugut dan campur dengan mamai...jadi, mungkin wan agak marah..minta maaf sangat...

minta maaf abg nas...sebab tadi time msg, saya tengah kelam kabut nak buat something..dan dalam keadaan senggugut, dan kelam kabut, keadaan jadi x tentu arah dan otak saya tertinggal kat mana2...so, penggunaan ayat saya sangat teruk walaupun saya dapat A1 untuk BM time SPM dulu....

minta maaf uncle *kawan mak*....sebab wan xleh tolong uncle letak flyers kat keta2 orang hari ni...tadi wan memang dah nak bersiap untuk tolong uncle..tapi tiba2 wan asyik ke tandas berkali2 sampai wan x larat nak pegang telefon pun...so, lagi senang wan tekan speed dial, bagi tau mak, then mak bagi tau uncle...sory uncle....

minta maaf nasi...sebab aku habiskan lauk je..aku xde selera nak habiskan kau...tengok kau pun tekak aku kembang tiba2..tapi lauk tu aku habiskan sebab sedap..heheheh....ok...xleh gelak..sebab sakit perut...so, minta maaf, nasi....

kerja2 kat rumah ni pun banyak yang tergendala sebab aku hanya mampu buat semua benda pada masa yang sama, lepas tu tinggalkan...dah lama sikit baru sambung balik...mungkin malam nanti baru laa habis semua kerja rumah ni...

pada sesiapa lagi yang terasa dengan aku hari ni, i'm sincerely apologize for my wrong doings...

later~