Monday, December 7, 2009

new moon...the twilight saga

INI BUKAN MOVIE REVIEW



aku memang pencinta setia twilight saga....aku dah habiskan baca semua buku iaitu twilight, new moon, eclipse dan breaking dawn pada tahun 2008...kisah bella dan edward ni memang dah berjaya mengalahkan kisah romeo dan juliet *bagi aku laaa* dan aku hampir2 menitiskan air mata sepanjang membaca kisah twilight ni...
note : aku x pernah nangis untuk mana2 cerita mahupun cerita hindustan...

aku tengok twilight pada tahun 2008....time tu memang aku thrill gile sebab aku x baca pun lagi buku tu...so, lepas aku tengok movie, baru aku baca buku..memang disappointing sebab mana2 cerita yang diadaptasi dari buku memang mengecewakan sebab banyak bab dalam buku yang dipotong ataupun emosi dari buku tu ditunjukkan lebih kuat dari dalam movie tu sendiri...

so, aku dengan x sabar untuk menunggu movie seterusnya iaitu new moon, aku telah membaca semua sekali buku2 twilight saga dengan rakusnya sampai aku sanggup x tidur untuk habiskan jugak buku2 tu semua time kat matrik dulu...siap mimpi lagi aku ni jadi bella and dah tau pun ending die padahal x habis baca lagi buku tu..melampau kan? yang aku leh komen kat sini, ending buku ni sangat menarik dan cerita dia x merepek dan sangat bagus...lima bintang setengah untuk twilight...

tapi...movie new moon x sehebat yang dijangkakan...aku x harapkan movie ni sehebat buku dia...tapi apa yang aku dah tengok, sangat mengecewakan aku...kristen steward memang x pandai untuk meluahkan ekspresi yang kuat sebagai bella tapi pengarah sepatutnye menutup kelemahan tu...aku tengok, new moon x seromantik twilight...supposed new moon ni boleh membuatkan orang nangis2 and rase macam nak ade bf atau gf macam edward and bella tapi semua tu x berlaku...

aku xtau laa orang lain macam mana...tapi ni persepsi aku...new moon memang best...tapi mengecewakan aku...3 bintang untuk movie new moon...i'm looking forward to eclipse..sekian~

4 comments:

Nazrin Saad said...

ni ah 1-1nya buku twilight saga yg aku baca... masa aku baca aku sgt kesian kt bella...
xde ah smpai nk nanges, tp kesian gila ah...

tp bila gua tgk, gua kesian kt jacob lak...

p/s: gua still menegaskan new moon adalah filem org gay!

wann afzan™ said...

bella memang kesian gile..
sbb edward suka buat keputusan sendiri..
jacob pun kesian sbb bella mcm pergunakan dia..
sriusly..
baca laa smua buku..
barulah abg nas akan rase nk nanges..
hua hua hua~

Nazrin Saad said...

xde, gua nk tegaskan yg gua xkesian kt bella lgsg dlm new moon...sbb die gunakan jacob bila susah jer...

ksian ah jacob!

n never did i cry just by reading...

wann afzan™ said...

ok..
anda menang~