Thursday, April 22, 2010

DOT adalah family...

pagi ni terkocoh2 bergerak ke KTAMS untuk paper hubungan etnik...then tersegan2 juga masuk ke dalam dewan sebab aku, mai, kk and daniel je yang x masuk lagi...sejam kemudian aku pun keluar dengan harapan boleh duk dalam kereta and pasang aircond sambil tunggu kk and mai keluar...

tiba2 minda aku dikejutkan dengan tayarku yang leper...terus aku terduduk jauh dari kereta sambil menunggu mai and kk keluar dari dewan...macam2 benda bermain di mindaku..."habis laa kakak aku ngamuk tengok kereta dia camni" ... "semalam kena saman rm50..hari ni tayar pulak...habis laa duit aku..." ... "ok..xde duit..xyah makan..." ....

sejurus sahaja mai dan kk berada di hadapanku terus aku hilang kawalan...syukur laa diorang still mahu bersama2 aku yang gila ni...terus aku menelefon semua orang yang berkemungkinan tahu menahu tentang tayar, kereta dan sebagainya...tentulah aku call fatin dulu...

fatin berusaha membantu call sana sini minta tolong tenaga kerja untuk tukar tayar...aku inform abg nas then aku call abg say o untuk pengangkutan pergi kedai tayar...dan aku pula dengan yakin mengatakan aku tiada tayar spare...

seketika kemudian fatin dan abg paan pun sampai dengan myvi putih...abg paan terus mengorek2 bonet keretaku...rupa2nya ade spare tire...maka abg say o and arep pun bergembira menganjing aku sejurus setelah mereka tiba di tempat kejadian...abg paan dan fatin terus menerus berusaha menukar tayar di bawah panas terik walaupun mereka ada paper ekonomi lepas tu kurang dari 2 jam..

penukaran tayar berakhir dengan jayanya...fatin dan abg paan pulang ke kdo...abg say o, arep, aku, mai dan kk meneruskan perjalanan ke kedai tayar seksyen 15 dengan kelajuan 40 km/j...cina tu cakap valve tayar yang bocor so dia kenakan aku rm5 je...syukur alhamdulillah...

aku sangat gembira mempunyai keluarga seperti diorang...ada je ketika susah dan senang...thanx alot to tentera berkereta, fatin and abg paan yang sudi bermandi peluh walaupun nak g exam...thanx to tentera bermotor, abg say o dan arep yang menemani aku ke kedai tayar...thanx to dayang2, kk, mai, adwa and daniel yang memberi sokongan moral...dan juga menteri hubungan luar negeri, abg nas yang memberi sokongan padu dari jauh....sayang kamu semua...kamu family saya...

p/s : "1st time saya rasa selamat duk dalam kereta yang dipandu wann" dialog kk ketika dalam perjalanan ke kedai tayar...

11 comments:

Nazrin Saad said...

fatin : teman berjalan.
say o : teman bersuka ria kasar.
palie : teman ke mapley.
arep : teman kumpul muvie.
aku : teman sepersinggahan.
wann : teman diktator.
leha : teman mengata.
ismeth : teman nganjeng.

itu saja. itulah dot.

simple minded people saja fikir mcm tu.

padahal dot tu lebih dari tu. lebih dari ruang lingkup blk kebud. sbb 2 pggl famili.

bkn sekadar teman makan. melagho. menganjeng. tgk muvie.

its more than you. its more than me.

savvy?

say- O said...

a helping hand is always welcomed.
a point to menganjing is always a pleasure!!

nasib baik rosak sket je, selamat tu.

wann afzan™ said...

abg say o : yelah...sblm tu x dpt senyum pun..korg dtg trus leh gelak2...kne nganjing pun xde hal!!syg korg ah!!

abg nas : er...bace komen yg sy bg kt say o je lah!hahaha...

Unknown said...

eh aku orang 1st kau call rupenya? hahaha. terharu disitu. aku bantu apa yang patut je. tapi salah orang lah minta tolong. mana aku bawa kete. hohoho.

lain kali tayar yang terkopak haram jadah, jangan panggil tayar tu pecah. aku ingat dah teruk sangat lah pecahnya tadi. haish~


p/s : macam pelik kau panggil aku faten tapi paan, abg paan. ahahahaha.

wann afzan™ said...

a ah la..
fatin je yg sy pk..
hahahaha....
tu kira membantu la...
sgt membantu...
owh..
sbb fatin yg kate jgn panggil kak..
abg paan x kate pun jgn panggil die abg..
hahahahahaha~~

Unknown said...

klaka sebab kau mcm terpaksa panggil aku tanpa ada kakak. ahaha.
ikut yg selesa la. kan pnah gtaw. hahaha.

wann afzan™ said...

ntah..
dua2 pun ok je..
hahaha~~

Nazrin Saad said...

fatin pn xkasi gua pggil dia kakak.

hahaha, gua pn terkejut bila diberitahu tayar pecah.

then informant bgtahu valve pula yg rosak. ni sprti kata pepatah,

"saya takut kena tipu dgn penjual dvd"

wann afzan™ said...

abg nas, sila ckp bhs melayu..
x phm..

Nazrin Saad said...

hanya org yg pernah rasa macam kena tipu dgn penjual dvd kosong saja akan faham.

=P

wann afzan™ said...

sila jgn penuhkn ruang komen dgn bnda yg bukan2