Sunday, April 3, 2011

aku bekas ketua unit Teater

dalam bibir luka. sakit gila. susah nak cakap, gelak, makan, gosok gigi. lagi2 part nak bersembang. habis kene nganjing (babi).

********************

dah lama x online. aku pun xtau sebab pe. fb berhabuk. blog apatah lagi. bilik pun hari ni baru dapat kemas sikit. heh.

********************

rindu kampung. berapa tahun dah x balik Teluk Intan. rindu nak jenguk kubur mak. rindu nak jumpa tok. rindu nak kejar kucing2 manja tok. ingat lepas exam nak balik jap. kena kumpul duit nih. nak cukupkan duit tol, minyak ngan duit nak hulur2 kat tok.

********************

exam dah dekat. aku neves. aku tau aku extend. awal2 lagi dah bincang ngan ketua jabatan. tapi...tapi..tapi...arghhh...neves!

********************

aku bekas ketua unit Teater KDO. lepas perkataan "Kelab Teater" diubah kepada "Unit Teater", aku orang first and last yang pegang jawatan "Ketua Unit Teater". bak kata arep, "at least we have a story to pass on". ntah story pe die nak pass aku pun xtau.

owh. sebab ape aku yang last pegang jawatan tu? sebab lepas ni unit2 bawah kelab kebudayaan dah xde ketua. semua unit dibawah Ketua Kelab Kebudayaan yang baru iaitu arep. kacak kan? memang arep sorang boleh tengok semua unit. KDO memang suka mencabar kredibiliti seseorang.

nama DOT tu, ntah la. minta maaf DOT. aku x dapat jadi ketua yang baik untuk korang. lepas short sem, aku practical. lepas tu aku pun xtau aku still stay KDO ke x. kalau x, aku terus cari kerja sambilan dan sewa kat luar. aku masih mahu datang menjenguk kalian. tapi dengan rules baru KDO, ntah aku dapat lagi join produksi DOT ke x.

rules agak2 bodoh KDO yang baru :
1. orang luar x boleh menjejakkan kaki ke KDO untuk membantu atau melihat perkembangan Unit Teater. kalau nak jugak, BUAT SURAT.

2. setiap kali nak masuk pertandingan di UKM, sila BUAT SURAT kepada Prof.

3. nak guna bilik Kelab Kebudayaan (yang memang dibina untuk kemudahan budak2 Kelab Kebudayaan), kena buat surat JUGA.

4. latihan lebih dari pukul 12 pagi, buat surat LAGI.

surat2 di atas kalau Prof x approve, x payah buat latihan. x payah masuk pertandingan. sebab KDO x kesah pun budak2 ni bawak nama kolej masuk pertandingan ke x.

terima kasih DOT atas kenangan selama dua tahun. lepas ni aku masih DOT. sebab DOT family.

No comments: