Saturday, April 23, 2011

Wind Orchestra datang lagi

currently listening to Seri Puteri Winds, Armenian Dance part 1. sebelum tu dengar Alam Shah, Jauh-Jauh.

dua2 main untuk Wind Orchestra Competition. and i clearly understand kenapa kitorang selalu kalah dengan Alam Shah.

well, even dalam recording pun, Alam Shah sounds waaaayyy better than us. yeap, same year, same recorder. tapi, waktu tu SSP x pernah accept kalah dengan SSAS. senyap2 je cakap dalam hati "ah. diorang hebat".

first of all, old boys diorang sangat rajin datang balik train juniors. kitorang punya old girls, jarang datang jumpa kitorang. datang pun, jumpa je lah. x datang untuk ajar or turunkan ilmu pun. kadang2 tu ade lah.

then, skolah aku and Alam Shah ni dua2 boleh dikategorikan sebagai skolah kaya. tapi diorang tu lagi banyak instrument, lagi2 instrument yang rare. time kitorang baru kenal oboe tu apa, bunyi dia macam mana, Alam Shah dah bertahun2 pakai oboe. siap tukar2 baru.

ya, bunyi oboe boleh buat orang nangis2. satu sebab ia lebih mahal dari clarinet biasa yang kitorang pakai. satu lagi sebab bunyi dia memang merdu. selalu main part melody, solo..

lepas setahun aku tinggalkan skolah, baru lah budak2 ni beli oboe. and other stuff. banyak. jeles aku. walaupun aku just main piccolo and flute, aku still jeles tengok ade instrument lain yang baru. sebab aku nak try main dengan instrument2 yang lain tu. main piece yang susah2. sebab piece yang susah2 selalu ada instrument yang rare2 tu.

ahh.. rindu orchestra.

esok start saringan Wind Orcehstra. kat SSAS. so, aku hope SSP dah maju. aku x harap SSAS makin teruk sebab every year diorang macam tu je. tahap2 pro. hahah.

babi aku jeles.

4 comments:

Nazrin Saad said...

jom pi tengok. dah lama tak tengok wind orchestra.

ahhhh. nerd gila bunyinya.

wann afzan™ said...

haha..pnah tgk ke?

Nazrin Saad said...

zaman adik aku dengan aku sekolah dulu. maknanya dah 5, 6 tahun juga lah. sebabnya aku tengok sekolah dia main.

tapi masa tu dia tak main lagi. means 7, 8 tahun juga dah sebenarnya. hahaha

wann afzan™ said...

haha..dh izayu malas nk g, sy dh malas la juge. lgpun skolah sy dh lepas dh ptg td