Tuesday, April 26, 2011

Kak Ogy pengomen AF

aku balik rumah pagi tadi. selain xde langsung makanan di rumah, benda paling pelik yang aku boleh buat kat rumah masa tu ialah tengok AF. rancangan yang aku x pernah dah tengok semenjak zaman sebelum Mawi.

elok mata aku dah nak pejam2, giliran Kak Ogy komen peserta pompuan yang debab2 tu. begini katanya :

"awak calon gugur"

peh. berapi sial mulut dia. ya. aku tau dia jujur. dan itu adalah kebenaran. tu kritikan dia untuk buat pelajar tu lebih bersemangat lepas2 ni kalau dia x terkeluar. tapi..

weh2. Kak Ogy tu major berlakon. bukan major bernyanyi. memang time nyanyi kena feel habis2 san lirik dia, situasi lagu tu bagai. macam berlakon jugalah. tapi komen awak tu sangat...macam mana eh. aish.. macam x membina sangatlah orang2 bijak cakap.

ya2. anda warga emas. dah nak masuk muzium(Kak Ogy sendiri yang cakap). dan tujuan anda tu nak bantu yang baru nak up ni maju. tapi Kak Ogy kasar lah dengan diorang. tengok riak muka budak2 tu pun dah tau.

budak2 sekarang ni dah la manja2. nak tegur, ada caranya. cara anda xlah salah 100%. tapi boleh diperbaiki agar anda tu x kena "boo" setiap kali baru muncungkan mulut ke mikrofon untuk mengomen.

haih. ntah lah Kak Ogy. sekarang ni ramai macam tu. yang major berlakon, sibuk komen lebih2 orang yang major bernyanyi. orang yang major bernyanyi pun sibuk2 nak komen2 orang yang baru nak berlakon. even orang yang x reti buat lawak pun sibuk nak komen2 orang yang tengah buat PHD untuk berlawak. peh. industri seni Malaysia sekarang berkembang dari segi pengomen ye nampaknya.

oh dan ya. aku x suka jugak orang yang asyik komen positif je. macam Mas Idayu. Ning Baizura. sape lagi ntah. terlalu positif sampai pelajar terlalu selesa sebab xde orang bagitau apa salah diorang. lalu diorang keluar menjadi artis mee segera je lah.

aku bukan xnak sokong rancangan realiti tv Malaysia ni. aku xde hal. tapi aku x suka orang2 yang mengomen. certain orang je aku suka. tu pun orang2 tu jarang dijemput untuk mengomen.

sebab tu aku suka So You Think You Can Dance better than Mari Berdansa. no offense.

2 comments:

Nazrin Saad said...

dari gua bangkang segala hujah lu baik gua persoalkan kenapa lu tengok af?

hahahahaha.

david teo jadi juri raja lawak, itu paling babi antara babi.

wann afzan™ said...

perenggan paling atas dah gitau. benda paling pelik boleh buat masa kat rumah. hahahaha