Wednesday, December 22, 2010

jom cari buku yang impossible nak jumpa!!

kelas simulasi robot
"awak kena cari buku sendiri ye. sebab saya dah x order buku untuk anda semua. selalunya lepas habis sem baru sampai. cari sendiri lagi bagus, kan? buku ni ada kat library. cari je."
Dr Haslina

balik dari kelas terus log in masuk library ukm punya website. website "Gemilang" namanya. aku bukak balik course profile kat spin sebab nak tengok balik tajuk buku robot tu. sekali Dr Haslina x letak pun course profile kat spin. damn.

memandangkan daya ingatan aku kuat, aku ingat lagi tajuk buku tu. "Introduction to Robotics" lebih kurang camtu lah. so dalam ruang "Search" aku masukkan tajuk buku robotik tu.

"4 results found"

ntah apa2 tajuk yang keluar. tahniah, Gemilang. memang x ah aku nak selidik semua floor kat library yang besar tu semata2 nak cari buku robotik. baik aku order terus kat new york.

kelas sains sosial
"buku ni awak wajib beli. tapi beli kat unikeb lah. sebab kita xde kakitangan yang boleh handle pengeluaran buku tu kat sini (fakulti). nanti carilah. wajib ada. xtau harga berapa sebab saya dapat free. hehe"
Pn Zuraidah

seperti biasa, lepas lunch, aku terus bergegas ke pusanika untuk ke unikeb. semangat gila aku turun tangga banyak2 kat pusanika tu walaupun perut penuh dengan laksa. masuk2 je aku tenung semua rak buku yang berselerak.

"ok wann. just cari buku purple agak2 saiz buku hubungan etnik. pastu mestilah dia susun sekali banyak, ye dak?"

setelah 5 minit mencari.

"tumpang tanya, buku social science dah ada stock ke belum?"
"ada, tapi kena cari sendiri"

babi. kalau kau susun buku pendidikan islam kat rak yang besar2 tulis "Pendidikan Islam", xpe gak. tapi, aku gigih jugak cari kat semua rak.

kadang2 jumpa buku law kat kategori "Komputer Sains". aku karate rak tu terus.

lepas 15 minit, aku blah.

sebelum tu aku hempuk kaunter. terkejut kakak tu. tercampak novel "Asmara Beradu" yang dia tengah baca. aku cakap

"lain kali ringan2kan bontot pergi kemas rak. ni ukm. malu kat orang luar tengok orang kerajaan yang kerja kat sini x reti kemas buku ikut kategori."

ok. yang tu tipu.

hope kelas2 lepas ni jangan ah seksa aku pergi cari buku yang impossible nak jumpa dalam ukm. nanti aku end up xerox dari orang2 yang dah beli buku. siapa yang rugi?

hoh.

alahai ukm.

No comments: