Thursday, May 17, 2012

Baby

"Goal!!"

Ahh sial. Manchester City gol. Sekarang dah seri. Menggigil aku tengok match ni.

Tiba2 aku terlihat satu susuk tubuh bersandar di pintu dapur. Memandang aku. Susuk tubuh yang cukup aku kenal.

Aku senyum.

"Baby buat apa kat situ? Meh sini.."

Dengan lenggok manja, Baby datang mendekati aku. Makin rapat makin manja lagak gayanya.

Eiii Baby ni. Aku terkam jugak kang...

Bila Baby dah dekat dengan aku, digesel2 tubuh dia pada aku. Manjanya Baby malam ni...

Nak tengok final match Manchester City dengan United pun x boleh nak fokus bila ada Baby kat sebelah.

Tak puas menggesel2 di tubuh, Baby rapatkan muka dia dengan muka aku pulak.

"Eeeee bau ikan dinner tadi... X malu mulut busuk..."

Baby tersengih manja. Baby x pedulikan langsung komen aku tadi. Dia terus main dengan leher aku. Baby ni dah lebih ni....

"Ok la.. Ok la... Nak makan lagi ke? Meh gi dapur".

Aku bangun malas membetulkan kain pelikat lalu ke dapur. Baby masih di situ terpinga2.

Bila terdengar bunyi plastik di dapur, bingkas Baby datang berlari. Aku tuang Friskies dalam mangkuk Baby.

"Goal!!!!!!!!"

Apa? Siapa gol? Manchester City?

Babi lah kau Baby. Sebab kau lah aku x boleh tengok match ni elok2!

Baby tetap makan dengan penuh khusyuk macam x salah langsung.

Cis.






Ni cerita karut marut. Tapi aku memang pernah ada kucing nama Baby yang aku sayang sangat2. Dia mati tahun 1999 masa aku darjah 3. Aku nangis sepanjang hari kat sekolah sebab dia mati Subuh tu. Rindu Baby =(

No comments: