Sunday, May 27, 2012

Observer

Satu hari, lebih kurang 4 tahun lalu, abg angkat aka anak angkat arwah mak ajak join piknik kat Sungai Tekala. Event tu dikendalikan oleh seorang pakar motivasi (kot).

Selepas semua orang memujuk rayu, aku pun akhirnya setuju. The scene goes like this

Dialog aku dan arwah mak

"Wan, jom join Abg Zul punya piknik?"

"Malas ah"

"Jom je lah!"

"Ok......"

Kalau arwah mak yang suruh, mana boleh bantah. Takut wooooooooo...

Then disebabkan aku x suka event yang ada orang ramai yang tidak dikenali, maka aku pun memencil diri. Sebab aku x suka bergaul dengan orang x kenal. Aku memang kera sumbang pun....

Then pakar motivasi (kot) tu pun mendekati aku

"You ni not a chatty person, is it? You are more like a.... An observer.. Kan?"

"Err... Ya... Kot...?"

"Heheh. Thought so.."

Observer? Pfft.

Aku x suka crowd places, crowded people, bunch of strangers. Bukan x suka. Takut. Paranoid. Seriously.. Dan aku jarang suka berjalan yang memerlukan aktiviti berjalan yang terlampau banyak.

Kalau suka tu pun melibatkan aktiviti yang aku suka lah macam PC Fair (tu pun kadang2 x suka) dan juga jalan2 DOT.

Aku ingat lagi jalan2 DOT ke PD, Melaka dan merata Kajang. Sekarang masa macam terlalu singkat. Tahun depan, maybe...

Oh ya. Aku x suka shopping/window shopping. Kalau aku nak shopping, dalam otak aku dah memang ada benda yang aku nak beli serta jenis, design dan sebagainya.

Berbalik kepada observer tadi.

Aku lebih suka mendengar dari bercerita. Kalau ramai2, lagilah aku akan banyak diam. Kadang2 x buka mulut pun. Just dengar, dan respon. Mungkin tu sebab dia kata aku observer, kot?

Entahlah.

No comments: