Saturday, May 19, 2012

Janji

Secret Recipe, Masjid Putrajaya.
2011

"Kenapa kau x sambung muzik?"

"Sebab nak kejar impian dia"

***************************

Taman Kota Cheras.
2007

"Mak, Wan nak sambung degree muzik boleh?"

"Kenapa?"

"Sebab minat"

"Kat sekolah kan dah belajar muzik, main orkestra, masuk pertandingan. Tak cukup?"

"Wan nak sambung.. Nak belajar lagi dalam pasal muzik"

"Wan sambung la belajar benda yang boleh cari kerja. Nanti senang hidup.."

"Tapi kalau jadi pemuzik hebat, boleh join Malaysian Philharmonic Orchestra, jelajah satu dunia, dapat duit banyak"

"Wan xnak kawin? Nanti kalau jelajah satu dunia, x boleh kawin. Kalau dah kawin, x boleh jelajah dunia.."

"Mak nak Wan belajar apa?"

"Sains?"

"Ok..."

***************************

Secret Recipe, Masjid Putrajaya.
2011 

"Kenapa kau x buat dua benda dalam satu masa? Sambil belajar, join lah orkestra UKM"

"Aku x boleh buat banyak benda dalam satu masa. Aku x boleh fokus. Lagipun dia mesti x bagi"

 ***************************

Taman Kota Cheras.
2009

"Mak, Wan join orkestra UKM. Main dalam Konsert Diraja"

"Tapi jangan lupa belajar. Jangan ponteng kelas. Ok?"

"Ok"

  ***************************

Secret Recipe, Masjid Putrajaya.
2011

"Sekarang sempat lagi kalau nak kejar impian kau, Wan"

"Tapi aku dah janji. X semestinya dia dah x ada, aku boleh buat sesuka hati aku"







Ya, sebab aku dah janji.

But. I need you here. I can't travel this road alone.

Ahh.

No comments: