Thursday, April 26, 2012

"Allah lagi pandai buat smiley" arwah mak, 2008.

Dulu aku suka tengok langit. Bila nampak bintang, aku happy. Nampak bulan, lagi happy. Sekarang suka juga. Tapi...

Semenjak arwah mak layan cerita Winter Sonata, kemain dia minat bintang Polaris. So tiap2 malam dia ajak aku cari bintang Polaris kat langit. Bintang Polaris tu senang je nak kenal. Dalam banyak2 bintang, Polaris yang paling menyerlah. Bintang Polaris adalah 3 biji bintang sebaris.

Then satu malam, macam biasa aku dengan arwah mak melangut tengok langit cari Polaris. Tiba2 nampak bulan sabit x berapa nak sabit. Lepas tu nampak bintang 2 biji. Aku senyum. Arwah mak pun senyum.


"Tengok tu. Kita buat smiley senget macam : ) . Allah buat straight je. Subhanallah"









Dulu aku suka tengok langit. Bila nampak bintang, aku happy. Nampak bulan, lagi happy. Sekarang suka juga. Tapi.... setiap kali tengok Polaris, hati aku menangis. Rindukan dia.

6 comments:

hanyzul. said...

I actually cried reading this :') I couldn't imagine being in your shoes wann, you've always been a strong girl <3

wann afzan™ said...

Awhh babe. =')

Acid said...

oh. name bintang tu bintang polaris? aku pon ske gak tgk bintang tu sbb bintang tu tunjuk arah kiblat.

tapi sampai skang. aku tak tawu yg mane satu kepala, yg mane satu ekor.

wann afzan™ said...

Aku x pernah amik tau. Huhu

uncle gedek said...

ini smily ori tahu!


(menangis kerana rindu tu pedih kan?)

wann afzan™ said...

=')

Thanks uncle komen blog saya..