Sunday, December 11, 2011

Maniacal laugh..! Maniacal laugh..!!!

Movie marathon at Alamanda. 5:30pm until 9pm.

Movie #1 : The Muppets
Pernah tengok Muppets masa kecik2 dulu? Kalau pernah, and kau suka, kau mesti suka tengok movie dia ni jugak. And as always, Muppets mestilah musical.

Macam biasa jugak, movie yang Pixar buat mesti ada short story awal2 tu. Dulu diorang letak Bird's story. Sekarang Toy Story. Tepuk tangan untuk Pixar. Yay~~!!

At first aku tengok Jason Segel jadi hero, aku ingat mesti ada part2 lucah and cerita tu mesti bangang sikit2. Pastu tengok heroin, Amy Adams. Oh wait. Bukan ke dia ni awek Disney? Yang berlakon Enchanted tu?

So, cerita Disney confirm lah bukan lucah. Dan cerita ni x berat sebab untuk kanak2 kan. Tapi kelakar dia unexpected and menghiburkan jugak. Mula2 macam geram sebab asyik nyanyi je. Tapi sebab diorang tau orang2 sekarang x suka muzikal sangat, so diorang buat muzikal tu jadi kelakar.

Ah, nak explain pun susah. Tengok sendiri ah!

Oh2. Ada Neil Patrick Harris!! Walaupun kejap je dia keluar, dia tetap awesome! Sampai part dia, aku tereksaited kuat2. Dah la tengok sorang2. Segan kejap. Hahah..

Hihihi


Movie #2 : Puss In Boots
Sebab aku suka kucing, so cerita ni best. Sebab kucing dalam tu semua katun 3D. So semua comel!

Aku cuma terganggu dengan gadis2 kat belakang aku yang suka bagi komen and gelak kuat2 kat every part yang diorang rasa best.

Oh wait. Aku rasa diorang macam tu every second in the movie. Seriously. Sepanjang movie, x pernah nak senyap. TAK PERNAH ya...

Brader sebelah aku pun cakap "Budak2 belakang ni x pernah tengok wayang ke?". Aku rasa nak bagi bro fist kat dia masa tu.

So, kalau nak senyum2 sepanjang movie sebab kucing dalam tu semua comel2, sila tengok Puss In Boots.

"Ooohhhh" Comel gila kot!
Seat hari ni dua2 kat atas, in the middle and xde sape halang pemandangan aku. Awesome! Puas!

No comments: