Tuesday, October 18, 2011

Janji

PANG!

"Kan aku dah cakap, jangan sentuh barang aku! Kan dah kena tampar! Sial!"

Ella berlari ke bilik dan terus melemparkan diri ke atas katil. Air mata mencurah2 x dapat ditahan lagi.

"Shh.. Aku ada. Jangan nangis ok?" kata Jimmy sambil membelai rambut Ella yang panjang mengurai.

"Malam ni jangan tinggalkan aku ya? Stay sini?"

"Ya. Aku janji"

Jimmy mengucup ubun2 Ella dan memeluknya erat.

Esak tangis Ella makin perlahan. Ketika Ella masuk ke alam mimpi, bebayang Jimmy hilang dalam kelam.

Salakan anjing mengejut Ella dari tidur.

"Kau tipu. Kau janji nak stay malam ni. Tapi kau pergi lagi. Kau tipu"

Dan air mata mula membasahi pipi. Sama seperti malam2 sebelumnya.

2 comments:

mikhaelahmad said...

pang? seriously? PANG? ape ko ingat dia tampar dulang besi ke? or maybe kompang? pung pang pung pang.

wann afzan™ said...

dia nak tampar Ella. Ella elak! lalu tangan dia tertampar dulang besi di sebelah Ella.

genius, bukan?