Monday, December 17, 2012

Diary log (or just log?)

Masa aku berumur 10 tahun, tiba2 aku diserang penyakit menulis. Aku akan ambil buku sekolah yang dah tak guna dan aku tulis benda2 best yang berlaku siap dengan tarikh dan masa.

Aku tak sedar pun yang aku sedang tulis jurnal atau lebih dikenali oleh gadis remaja ketika itu sebagai "Diary". Lalu arwah mak aku berkata "Ala kesian Wan. Tulis diary dalam buku sekolah je."

Birthday aku tahun tu, arwah mak aku bagi buku cantik untuk dijadikan diary.

 Dalam buku tu, aku masih tulis tarikh dan setiap minit dalam kehidupan seharian aku. Masa dah masuk sekolah menengah, baru lah aku tulis ikut tarikh je lepas tu update segala benda yang berlaku dalam 2-3 hari macam tu. Macam blog.

Tulisan buruk. "Binti" pun taktau nak eja lagi.




Sampai sekarang, bila2 aku ada masa, aku akan tulis something dalam diary tu. Ini adalah khazanah aku.


*************************************************

Perkataan "Blog" berasal dari cantuman dua perkataan iaitu "web blog".

Memandangkan blog aku ni asyik penuh dengan cerita dongeng, cerita sambung2, pepatah yang entah apa2 dan emosi, dan agak dah lama juga aku takde idea nak menulis, aku nak abadikan sebahagian dari diary aku dalam blog ni.

I'll call it D-Log.

Kah kah kah.

No comments: