Monday, December 17, 2012

D-Log - Pengembaraan ke PWTC

Jumaat
21 April 2000

Cikgu Khursiah ajak aku pergi pameran buku di PWTC. Dia ajar aku Matematik di sekolah, dan BM di tusyen. (Jangan tanya aku kenapa. Aku tak faham kompleks kerja cikgu masa tu.)

Dia selalu kata gaya penulisan aku terlalu abstrak so dia nak suruh aku asah dengan membaca. Supaya markah 95% dalam aku punya penulisan akan meningkat terus ke 100%.

Dan juga, sebab aku ni feveret student. Satu sekolah tau. Heh.

Hari ni hari sekolah. Budak darjah 4 sekolah sesi petang. Jadi, pagi tu aku ada banyak masa nak pergi PWTC.

Pukul 8:15 pagi aku dah bangun. Gelabah nenek aku kejut sebab cikgu aku kata nak ambil aku pukul 8:30. Memang tepat2 8:30 dia sampai dengan kereta Honda.

PWTC besar gila. Buku2 semua, banyak gila. Aku beli satu buku tebal. Tajuknya "Puteri Daing Yang Hilang". Lepas tu Cikgu Khursiah belanja aku lagi satu buku cerita tajuknya "Pengembaraan Ahmad Si Penyiasat".

Lepas tu jalan2 lagi. Cikgu Khursiah beli beberapa buku keagamaan dan buku cinta2. Untuk makan pagi, dia belikan aku roti bawang putih. Tapi aku tak makan pun sebab aku bukan jenis bersarapan punya orang.

Aku seronok dan penat sangat. Tapi Cikgu Khursiah kata jangan bagitau kawan2 takut diorang dengki.

Pukul 1 dah sampai rumah. Aku terus siap2 nak pergi sekolah. Dalam van aunty yang hantar aku pergi sekolah, aku makan roti bawang putih yang Cikgu Khursiah bagi.





/** Cerita "Puteri Daing Yang Hilang" tu aku masih ingat sampai sekarang. Scary pun ada. Tapi memang tebal gila! **\

2 comments:

mikhaelahmad said...

Fak. Tomok mane tomok?

wann afzan™ said...

Harap tuan dapat bersabar! Perjalanan tahun 2000 tu panjang lagi. Hahaha.