Monday, May 23, 2011

gigi bongsu

dah 2 hari aku merana sakit gigi. siap demam2. at last, dapat gak gi klinik gigi tadi.

rupa2nya gigi bongsu baru nak tumbuh. yang atas dah tumbuh habis. yang bawah still ade separuh gusi. so gigi yang atas duk buli2 gigi kat bawah yang still ade gusi tu.

doc bagi choice; nak cabut gigi bongsu atas or biar je dulu diorang nak hidup. so aku pilih biar je. gila kau. cabut gigi bongsu sakit kot!

pastu doc cuci gigi aku. ingatkan die nak cuci gigi bongsu tu je. skali die buat scaling satu mulut.

kalau aku bukak mata, aku nampak muka doc, pembantu die, pelbagai peralatan yang dijolok masuk mulut aku, lampu silau dengan air liur aku terpancut2 keluar.

kalau aku pejam mata, aku just rasa benda tajam tu cucuk2 setiap pelosok mulut aku iaitu gusi, celah gigi dan aku xtau mana lagi doc cucuk.

bila kumur, banyak gila darah keluar.

in a nutshell (peh. macam buat karangan), scaling sangat ngilu. sakit. ngilu. ngeri. dan ngilu. ya. ngilu. sampai sekarang aku terngiang2 lagi bunyi benda tajam tu gesel2 kat gigi aku.

so sekarang aku rasa macam boleh masuk jari kat celah2 gigi. hahah.

2 comments:

say- O said...

kesian~~~aku dah berkurun tak jumpak dentist, seriau.

wann afzan™ said...

jangan...nightmare.....