Saturday, July 18, 2009

mungkin....

mungkin aku je....
hr ni sumpah pnat gle babi *oooppsss* ...smlm mmg ah aku x cukup rest..tdo pun lmbt *tu laa..on9 lg* ...pastu abg kin yew msg aku utk dtg bilik pesta konvo kul 8.15 pg sbb ade keje nk wat...aku pun dgn mangatnye bgn awl *awl ke?* n menapak g pusanika dgn lajunye sbb dh terlambat *aku agak dh* ...huhu...rupe2nye bilik konvo x bkak lg..so, die pun xleh nk bg keje kt aku sbb kejenye ade kt dlm bilik tu...kendian die pun suruh la aku blk je...pergh.............

mungkin aku je.....
aku pun menapak la g bus stop dpn fssk sbb aku x ske berdiri tggu bas kt dpn pusanika...wlupun klas aku kul seploh n jam pd ketika itu br menunjukkn kul 8.30 pg, aku tggu gak bas kt situ...nk menapak blk kdo mmg aku mls dh...dgn berbekalkn hp d tgn, aku pun layan game kt bus stop tu....

mungkin aku je.....
dlm kul 9 pg, aku pun decide nk naik je bas g fac aku *ftsm* sbb makin lame,makin rmai pak arab berkumpul kt situ...aku penin dh dgn panorama n aroma2 yg timbul secara separuh sedar...sblm aku x sedarkn diri, better la aku mengundurkn diri...dr jauh aku dh nmpk bas nombor 3 benti kt kdo..so, aku pun get ready laa dgn beg aku yg berat ni n tggu ketibaan bas tu...bas tu mmg pack gle..cam saden...tp nasib baik ah rmai dak2 fssk turun n aku berjaya menempatkn diri dlm perut bas tu....aku pun terpk "ape aku nk wat ble dh smpai ftsm??" ...tgh sibuk pk, tbe2 sorg dak klas aku naik bas tu *alhamdulillah* ....

mungkin aku je......
memandangkn aku x rapat pun dgn bdk tu, smpai je kt ftsm, kitorg trus m'bawa haluan masing2 *mcm x knal lgsung* ...so,aku pun decide nk g lab comp je utk menggedik...eh ehhh..utk mengon9 laaa....then, kul 10 start la klas...pd ketika itu jugalah perutku yg agak buncit ni nk memulas...adoyhhh....aku panasss tul laaa...klas start je mcm2 drama nk wat...aku pun tahan je ah smpai klas tu abes...oh ye..pls take note..klas tu berlangsung slame 2 jam ye kwn2....n time klas tu jgk la aku ngantuk smpai juling2 mata aku tgk slide c++ programming..aku dh la ske gle programming..tp ngantuk yg amat! *tu la..tdo lmbt agy!!* ...lpas abes je klas, aku trus berlari2 ank ke toilet utk melampiaskn ape yg tersimpan....

mungkin aku je....
stelah selesai smua perkara *seperti d atas* , aku pun menapak ke bus stop utk tggu bas g pusanika...kt pusanika, puas aku cr dewan siswa kt setiap ceruk..rupe2nye, mmg btul2 kt ceruk..tp kt ceruk yg slalu aku lalu dr fssk ke pusanika *bangang* ...nape aku cr dewan siswa??aku nk serah dokumen ptptn...rmai gle kot...aku pun g ah amik nombor *yg halal pnye* kt pegawai ptptn...betapa "nasib baik"nye aku, aku tlah mendpt nombor second last *1449* n nombor time tu adlh 1128...pergh....

mungkin aku je....
dgn panassnye, aku memanjat pusanika utk g bilik konvo...abg kin yew suro call manager sebuah syarikat *yg namanya dirahsiakn* utk mntk sponsor hamper utk pertandingan robotik...kebetulan plk, seorg setiausaha yg berpengalaman *kononnye* yg mnjwb call tersebut...aku igt die cina, so aku speaking ah...cmni dialog die *supaya korg lebih memahami*

wann : hye..my name is nur azwan afzan..im from ukm convocation festival...
(n aku tggu la respond die ape..sbb klu die x phm ape yg aku ckp,aku leh je nk ulang)
setiausaha : yea..so?
(berasap gle kottttt!!!!!!!)
wann : owkayyyyyy......im calling to know whether ur company can sponsor a hamper 4 our robotic competition n we have fax a letter...
(dgn nada yg menahan rasa berasap itu td)
setiausaha : owh...ceq xtau laa...manager ceq x mai lg...satg, dia dh mai, kami call cik blk, naaa?bak mai nombor fon....

pergh!!!!pure malay plk....adoyy..susah payah aku pk die tu cina disebabkn oleh beliau pnye sifat2 blagak pd permulaan conversation...aku pun trus ckp mlayu ah..senang!!!tp, smpai skrg, ketika ini, waktu ini, saat ini, beliau x call jua....dan aku pun trus menanti...

mungkin aku je....
lpas tu aku g dewan siswa blk...pastu aku check dokumen...pastu rupe2nye kne wat 2 copy..pastu aku g fotostat...pastu dokumen tu salah..pastu aku g cetak blk..pastu salah lg dan lg dan lg....dan kemudian segala2nya trus blur sbb aku dh pnat tahap gaban n terlalu byk kesilapan dokumen n terlalu byk kertas...kaki aku pun x dpt dirasai olehku sndiri...tp aku x pengsan..jgn panik ye....utk memendekkn cerita, aku berada d pusanika sehari suntuk dr tghr smpai kul 7.30 tanpa menjejakkn kaki ke bilik...itupun sbb ade bdk give up n bg nombor die kt aku *1360* ...n ptptn agak slow..no heart feelings!coz mayb salah student gak sbb x check btul2 dokumen diorg smpai org ptptn pun penin sehingga menjejaskn prestasi kerja mereka....alhamdulillah, dokumen aku DITERIMA...

mungkin aku je....
aku blk bilik, trus mnd n bersiap utk g practice brass band plk...n klu korg perasan, aku x cite pun ble aku mkn kn??conclusion die sng je..aku mmg x mkn spjg hr ni...so, aku g practice dgn perut yg kosong...n nk diigtkn juga bhw aku tlah membuang segala isi perut sblm aku ke pusanika...so, mcm ramping gtu...dsebabkn lagu2 utk konsert diraja agak susah, aku gagahkn jua....practice hr ni sgt menarik coz 1st time aku duk dlm susunan orchestra yg include string *maknanye kedudukn aku kt blkg* ....dan x dilupakn juge, aku jmpe sectionmate aku, Louis...

mungkin aku je....
lpas hbs practice, aku n izayu bergegas blk kdo..ktorg g meeting teater lak...smpai2 je, diorg tgh buat warm up suara...n ktorg tgk teater time fmly day kajai, casting dan sebagainye....aku amik bahagian mekap2 *yay!!* ...ohh ye..bilik kebudayaan terasa sgt sejuk sehingga aku menggigil kesejukn n izayu ckp tgn aku nmpk pucat...dan ya, tgn aku sgt sgt sgt sgt sgt sejuk...lpas abes je meeting *dlm kul 1 lbey* , aku n izayu trus berlumba ke cafe ktho utk melantak memandangkn aku hampir mati kerana x mkn...dlm kul 2 bru la aku tersandar kekenyangan lalu pulang ke bilik....

mungkin aku je yg rase begitu....kerana hari ini dilalui oleh aku....

No comments: