Wednesday, November 28, 2012

Maksud "Okay" aku

Serius punya "okay".
"Wan, awak buat soalan nombor 2."
"Ok."



Chill punya "okay".
"Wan, tunggu jap eh? Aku nak mandi dulu."
"Okeh."

Serius tapi tak berapa nak serius macam bisnesman disamping itu nak tunjuk chill sikit punya "okay".
"Nanti call aku eh kalau ada apa-apa?"
"Okay."


Saya cool dan saya tahu itu punya "okay".
"Wan, thanks temankan aku hari tu! Lain kali lepak lagi!"
"Okayh."

This conversation is over punya "okay". Kadang-kadang tengah busy punya "okay".
"Dah ah! Malas layan kau!"
"K."

"Wan, kau tengah drive eh? Nak pinjam barang please?"
"K."



1. Saya sedang chill dan saya setuju dengan awak punya "okay".
"Kita bincang esok boleh tak?"
"Okehh."

2. Ya saya memang setuju dengan awak jadi berhenti bertanya punya "okay".
"Boleh ke esok? Kau free ke tak? Confirm boleh eh? Buat kat library eh?"
"Okehhhhh."

3. BOLEH SANGAT LAH TU PROCEED JE LAH! punya "okay".
"Esok betul boleh? Buat kat library? Dengan semua orang? Bawak laptop segala? Siapkan semua benda?"
"Okehhhhhhhhhhhhhhhhhh."





Tapi kadang-kadang maksud "okay" aku boleh dibezakan dengan titik hujung. Lain kali lah sembang pasal tu. Mata aku berpinar dah tengok banyak sangat "okay" ni.