Sunday, November 25, 2012

Makcik Ani

Sepanjang aku hidup 22 tahun ni, aku kenal dua orang Makcik Ani.

Makcik Ani SKTM.
Makcik Ani ni kurang siuman. Dia selalu lepak kat pagar belakang sekolah rendah aku kat Ampang dulu. Pernah sekali tu dia masuk sekolah, dia gigit kepala kawan aku, depan mata aku. 18 jahitan budak tu kena.

Padan muka pun. Budak tu jahat sebenarnya.

Dengarnya anak makcik Ani tu dah meninggal. So dia selalu usha2 sekolah kitorang nak cari anak baru.

Ada juga kata makcik Ani tu makan budak2.

Lepas kejadian dia gigit kepala kawan aku tu, aku tak datang sekolah seminggu. Demam.

Makcik Ani Kampung Pandan.
Aku pernah post satu entry rasanya pasal aku pernah duduk dengan nenek aku kat Kampung Pandan. Kalau cari, mesti jumpa. Kalau tak jumpa, lantak.

Makcik Ani ni orang Boyan, tak silap aku. Dia baik sangat. Dia jual sate. Dia pernah ajar aku macam mana nak cucuk daging ke lidi. Susah nak mampus.

Anak dia ada 4 orang, tak silap. Yang bongsu, sebaya aku. Namanya Atan. Kebetulan makcik aku pun duduk sebelah2 situ jugak. Anak dia yang bongsu pun sebaya aku. Namanya Fizee. Jadinya, aku, Atan dengan Fizee selalu la main sama2, comot sama2, gaduh sama2 kat Kampung Pandan tu.

Tapi dua2 tu kan budak laki. Mesti lah diorang suka buli aku. Sekarang aku dengan Fizee ok je. Dah sepupu pulak kan. Si Atan tu dah jadi Navy. Huiyoh.

Begitulah ceritanya Makcik Ani dalam hidup aku.




p/s : Tadi pergi MAHA 2012. Penat, besar gila, mandi peluh. K.

2 comments:

say- O said...

digigit kepala??? sumpah mental makcik tu!

wann afzan™ said...

Kan? Scary nak mampus!