Thursday, November 17, 2011

Experiment in Progress

aku melancarkan eksperimen ni awal tahun. eksperimen ini dinamakan "Adakah Kawan2 Anda Terlalu Bergantung Pada Facebook Untuk Ingat Birthday Kawan2 Mereka Atau Tidak".

panjang, bukan? hahaha.. aku baru je reka tu. but, u get my point, right?

so, until now, aku baru dapat 2 phone calls, 3 messages and 2 twitter wishes. ZERO for fb.

kalau tahun lepas, pukul 12 je terus penuh notification kat fb, penuh inbox kat hp.

well, i dont mind kalau simpan reminder dalam hp or calendar. sebab tu la function reminders. otak manusia ni boleh simpan macam2 tapi x berfungsi untuk ingat semua benda termasuk la tarikh yang bukan2 ni.

even adik angkat aku yang belajar kat oversea pun boleh wish birthday aku, kenapa kawan2 aku kat sini x boleh? sebab kat fb x keluar notifikasi. adik angkat aku maybe simpan dalam hp or kat calendar or ade orang bagitau dia, xtau lah kan. hahaha...

for me, kalau simpan reminder is much more better than tunggu fb remind. lain lah kalau kerja kau tu asyik tukar hp je sampai reminder semua hilang. haha...

setiap kali aku tukar hp, mesti aku salin balik semua reminder. and setakat ni aku x pernah lagi wish birthday sape2 ikut reminder fb melainkan kalau hp aku pun remind birthday orang yang sama.

no, aku bukan nak cakap, "kawan x guna! x ingat birthday aku!". aku x kesah pun. x pernah. even aku pernah hangout dengan kawan2 aku masa birthday aku and sorang pun x wish sebab sorang pun x ingat. seriously, aku x kesah.

tapi ni bermaksud kita sekarang dah terlalu bergantung kat laman sosial untuk bersosial. rindu zaman dulu yang semua orang letak reminder birthday dalam hp.

thanks a lot for the wishes, love u all. =)

p/s : pagi2 dah dapat phone call. macam biasa lah, from ayah. thanks for remember it, tapi x guna la kalau x ingat aku buat apa sekarang. masa praktikal memang ada exam pun. *senyum paksa*

2 comments:

PaLi3 said...

aku dh 2 kali bwt benda ni wann...btw, aku pown lupa nk wish kt ang...dlm reminder nset aku ada tulis, tp dlm fb x dak...so u make me confuse, hohoho~

wann afzan™ said...

confuse mende lak. dh ade reminder dlm hp tu, caye je ah. haihhh