Wednesday, March 31, 2010

biawak itu telah membuka mataku

pagi ini sangat kabur bagiku...sms dari mai kubaca terpisat2 dengan mata yang suku terbuka...kelas berlalu pergi begitu saja dengan aku masih di atas katil...sekali lagi...

mai yang begitu kenal dengan diriku pergi tergesa2 mengejar bas kerana takut terlambat untuk presentation...maaf, mai...aku x berdaya mahu memandu dengan keadaan sebegitu rupa...

sony ericsson ku bergetar lagi...kali ni panggilan pula dari mai..niatnya murni, mahu mengejutku bangun dari mimpi indah...aku terbangun dengan kepala yang senget..oh, leher tergeliat...mungkin salah diriku yang menyokong abg nas yang asyik mengata abg pali tentang dirinya yang panjang (dan juga tentang leher tergeliat)...

setelah mengurut2 urat leher yang tegang, aku cuba baring dengan keadaan yang lebih selesa...tujuan sebenar adalah untuk melegakan leher, tapi apakan daya...aku tewas lagi dengan nafsu tidurku...

waktu sebenar aku terbangun adalah tepat jam 11 pagi...dan kelas seterusnya adalah pada jam 11 pagi...oh, aku terlambat lagi...lalu aku bergegas ke shower untuk menyegarkan diriku yang separuh waras...

aku bersiap dengan senyap tapi pantas supaya x mengejutkan rumateku yang sedang tidur nyenyak walaupun hp nye asyik berbunyi dari pagi tadi...aku berlari2 anak ke WNU ku yang sabar menunggu ku dari semalam...

setelah mengejutkan myviku dari tidur, aku mengemas2 sikit kereta itu dengan tujuan enjinnya cepat panas dan juga dapat menyegarkan sikit diriku ini...lalu jerry yang kebetulan parking kereta disitu pun menegurku...lantas aku pun membalas tegurannya dengan selamba...mungkin keselambaan aku tu menunjukkan betapa aku mamai...kerana dia berlalu pergi macam baru lepas kena marah dengan aku...
p/s : klu aku mamai, orang cakap muka aku moody and cakap dengan orang pun macam nak marah...

ok, di sini jelas lah bahawa mamaiku masih belum hilang...tanpa melengahkan masa, aku terus memecut laju ke kelas yang telah bermula 18 minit yang lalu...setibanya aku di persimpangan antara ke pk dan fpend, aku dikejutkan dengan lintasan skuad biawak yang kepalanya sipi2 saja dengan tayar myviku...wah!mata aku terus terbuka dan mengelaknya dengan cermat dan selamat...dan seperti biasa, biawak tersebut kelihatan masih melintas jalan seperti tiada apa yang telah berlaku disekelilingnya...

untuk pengetahuan semua, tiada yang cedera dalam cerita di atas...myviku juga dengan machonye membawaku ke fac dengan laju setelah aku sedar dari pagi yang penuh kemamaian...thanx biawak kerana telah menyedarkan aku....


gambar hiasan mengikut gambaran penulis

nota kaki kepada biawak : len kali nak lintas jalan tu, tengok ahh kiri kanan dulu bai!!!!!meh makan kaki!!!!

10 comments:

arifpaan said...

laik fader laik doter.its genetic.

biawk tu dah tak cukup nafas mencarut kt ko senanye.

wann afzan™ said...

hahahaha..
biawak tu bangang...
dh masuk u pun x reti lintas jalan..
dh ahh ekor pjg!!
aku harap gile keta yg ade sebelah sana tu langgar ekor die!!

arifpaan said...

ooihhh.. sian ah dy. xmsre haiwan btol ah ko.. nme je wan. ush2

bewak tu pn dah lenguh kaki jln g fac.

wann afzan™ said...

hahaha..
aku lak kne..
biawak tu mmg salah..
klu aku langgar die pun, die x layak nk bwk kes ni g mahkamah...

PaLi3 said...

kesimpulan keseluruhan (utk part tengkok sahaja sebenarnya) adalah...MENGONG!!!

wann afzan™ said...

hahahahaha..
mmg nama anda di tag utk tujuan itu saje..
sekian~

Unknown said...

byk ye name aku kne sbut...
tp xpe wann..aku paham ko..hahaha...

say- O said...

ko x cukup tinggi untuk nampak biawak tu.

Nazrin Saad said...

xphm..
hahahahaha.

ceh, kata bgn awal g klas bagai kn?

wann afzan™ said...

mai : yeargh!!syg kau lebey!!

abg say o : xpe..lepas ni sy letak kusi yg barber slalu guna utk bdk kecik tu..leh?

abg nas : awal ahh tu!!!!