Thursday, October 13, 2011

Filem Klip 3GP

siapa xtau klip 3gp tu apa, sila google sekarang. i mean, SEKARANG!

ok. sambung baca sini balik.

rata2 orang melayu lah dalam 3gp tu. untuk memajukan bangsa, orang melayu jugalah yang bikin filem berkaitan 3gp.

kalau nak baca sinopsis filem ni, klik sini.

pada pandangan aku, jalan cerita xde kena mengena dengan tajuk. samalah macam tajuk cerita "Jangan Hantar Aku Ke Neraka" kat TV3.

seperti kata Luca DK di sini, aku bukan nak cakap aku geli nak tengok cerita melayu macam "Eww..cerita melayu? x layan lah!". tapi kamon lah. tengok je drama2 TV3 sekarang. dah hilang dah dia punya "ummphh".

masa kecik2 dulu aku memang rajin tengok drama melayu. sebab mak aku suka tengok. dan walaupun aku kecik lagi masa tu, aku dapat moral yang nak disampaikan. lagipun x klise. setiap minggu jalan cerita drama TV3 lain2.

kalau sekarang, heh. macam recycle je jalan cerita drama2 tu. just tukar timeline, nama watak dengan tempat je lah.

berbalik kepada filem Klik 3GP ni. tu dah xde cerita sangat la nak buat tu. ok xpe. aku try sokong. kalau aku free nanti aku pergi tengok kat panggung. kalau masa tu aku x kedekut duit.

apa? kau nak cakap aku kutuk cerita melayu je? deyy. cerita omputih pun aku kutuk lah. contoh, The Thing. tengok tajuk dengan poster pun dah tau macam gampang. so, x payah tengok. Big Momma's House. lagi gampang. lawak, tapi buat aku rasa nak muntah.

banyak lagi cerita omputih aku boleh kutuk. dah. kau yang suka cerita melayu, bagus lah. boleh bangunkan ekonomi. tapi aku lagi suka kalau diorang berazam tinggi bawak filem melayu ni ke next level macam Hikayat Merong Mahawangsa tu. bagi aku, tu cubaan yang bagus.

ok dah. esok nak tengok Real Steel.

2 comments:

Anonymous said...

nak tgk jugak real steellllll

wann afzan™ said...

jom!! tapi kau sape? hahah..